Luuurer på om jeg slapp unna....

LykkeligMamma

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
....kvalmen?
Er 10+2 i dag, og kun hatt kanskje 4 morninger hvor jeg har vært litt kvalm før mat... Også litt sånne kvalmebølger innimellom, men ikke vært plaget i det hele tatt. Kan jeg altså ha vært så heldig?
Sist var jeg kvalm og sengeliggende(uten spy) i 3 uker... Da startet det i uke 8 eller 9 tror jeg..
Men jeg håper hvertfall at jeg har sluppet unna nå som jeg er kommet såpass langt!? :)

Flere som ikke har vært plaget med kvalme? :)

Jeg sliter veldig med kvalme denne ganger dessverre.. Hadde det som deg i første svangerskap (fikk da kvalmen de tre siste mnd. i motsetning til nå)..

Denne gangen har det vært ille.. Men de to andre gangene har det vært sånn du beskriver nå, sånn at jeg kunne ane noen dager med kvalme, men ikke noe som utgjorde noen særlig forskjell på hverdagene mine.. Denne gangen ligger jeg på sofaen/senga og prøver ikke tenke på mat eller noe som ligner på mat...

Da er du virkelig heldig :) Var i elendig form sist svangerskap, og det samme denne gangen. Begynner å bedre seg nå da heldigvis :)

Det er jo veldig bra hvis du slipper unna kvalmen! :) Nå som du er så langt på vei, er det vel liten sjanse for at du skal få kvalme. Det jeg har forstått er at rundt uke 9 er hcg-verdiene på maks og da man "bør" være dårligst. Jeg merker selv nå de siste dagene litt mindre kvalme enn før. Jeg er kvalm hele døgnet, akkurat som sist, og vært så å si sengeliggende i tre-fire uker, så er glad det ser ut til å gå fremover nå.

Huff, stakkars dere som har slitt og sliter sånn med kvalme... Får håpe det gir seg for dere nå som de 12 magiske nærmer seg:)

Det er jo veldig bra hvis du slipper unna kvalmen! :) Nå som du er så langt på vei, er det vel liten sjanse for at du skal få kvalme. Det jeg har forstått er at rundt uke 9 er hcg-verdiene på maks og da man "bør" være dårligst. Jeg merker selv nå de siste dagene litt mindre kvalme enn før. Jeg er kvalm hele døgnet, akkurat som sist, og vært så å si sengeliggende i tre-fire uker, så er glad det ser ut til å gå fremover nå.

Ja rund uke 9 var pyton, så det kan nok stemme :p

Veldig bra du ikke er kvalm ja, det gjør alt så mye bedre :)

Kan sikkert stemme det med uke 9, det var desidert min verste uke!

Jeg og lå rett ut med ekstrem kvalme og halsbrann mellom uke 6 og 11 sist.. :$ Men denne gang har jeg sluppet fint unna. Bare tidvis kvalm og uvel :D men er til gjengjeld ekstremt trøtt og har veldig mat aversjon, sliter med å få i meg mange typer mat.

Jeg er værre denne gangen en forrige. Var kvalm i ca 3 uker forrige gang, men klarte og spise helt fint, og kasta opp et par ganger. Denne gangen har det vært av og på siden starten. Noen dager er jeg helt fin, andre dager helt jævlig :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Så deilig! :) Håper du har rett og at du slipper unna det faen skapet der :P

Jeg er værre denne gangen en forrige. Var kvalm i ca 3 uker forrige gang, men klarte og spise helt fint, og kasta opp et par ganger. Denne gangen har det vært av og på siden starten. Noen dager er jeg helt fin, andre dager helt jævlig :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Huff, får håpe det roer seg snart da :)

Jeg og lå rett ut med ekstrem kvalme og halsbrann mellom uke 6 og 11 sist.. :$ Men denne gang har jeg sluppet fint unna. Bare tidvis kvalm og uvel :D men er til gjengjeld ekstremt trøtt og har veldig mat aversjon, sliter med å få i meg mange typer mat.
Åja, kjedelig å ikke få spise det man vil da... her går alt ned :P
Mat, godis, frukt osv... Bare det er noe å dytte i kjeften :P

Åja, kjedelig å ikke få spise det man vil da... her går alt ned :P
Mat, godis, frukt osv... Bare det er noe å dytte i kjeften :P
Ja er no skikkelig dritt, gjelder primært middager og fete måltider , altså alt som gir bra næring :p Hehe, kjenner godt til den! Med junior var matlysten høyt til stedet når kvalmen ga seg, og Så fort sperren gir seg her så dytter jeg vel i meg alt jeg kan :p I går åt jeg helt sinnssyke mengder Taco og masse snop, ble så uvel til slutt men klarte ikke slutte ! :p

Ja er no skikkelig dritt, gjelder primært middager og fete måltider , altså alt som gir bra næring :p Hehe, kjenner godt til den! Med junior var matlysten høyt til stedet når kvalmen ga seg, og Så fort sperren gir seg her så dytter jeg vel i meg alt jeg kan :p I går åt jeg helt sinnssyke mengder Taco og masse snop, ble så uvel til slutt men klarte ikke slutte ! :p
Mye rart som skjer med kroppen når man er gravid altså... :P Jeg får helt noya(?) noen ganger når jeg tenker på alt jeg dytter i meg, men klarer jo ikke å la vær....! Om jeg ikke spiser det får lyst på så tenker jeg bare på det :P Helt forferdelig nesten :P Bare MÅ ha det når jeg får lyst på noe :P Sambo har allerede vært mange turer hit og dit for å få tak i det jeg har lyst på :P hoho... Kommer vel til trille om dette fortsetter.. Var sånn her forrige gang også, la på meg 18kg :P Prøve å unngå det denne gangen, men det er ikke lett. Jeg styrer ikke min egen kropp lengre føles det ut som:P

Mye rart som skjer med kroppen når man er gravid altså... :P Jeg får helt noya(?) noen ganger når jeg tenker på alt jeg dytter i meg, men klarer jo ikke å la vær....! Om jeg ikke spiser det får lyst på så tenker jeg bare på det :P Helt forferdelig nesten :P Bare MÅ ha det når jeg får lyst på noe :P Sambo har allerede vært mange turer hit og dit for å få tak i det jeg har lyst på :P hoho... Kommer vel til trille om dette fortsetter.. Var sånn her forrige gang også, la på meg 18kg :P Prøve å unngå det denne gangen, men det er ikke lett. Jeg styrer ikke min egen kropp lengre føles det ut som:P
Haha fantastisk, tror mange gravide kjenner seg igjen der :D Man kan jo bli helt besatt av mat og snop! 18 kg er jo ikke så ille da :-) 10 kilo forsvant vel v fødsel, pluss minus? :) Ikke lett å la vær å legge på seg ihvertfall :p Kanskje vi skal begynne med sånn der powerwalk med staver og greier, ser de middelaldrende damene er veldig into that iallfall, så d må jo funke fett det! :p

Haha fantastisk, tror mange gravide kjenner seg igjen der :D Man kan jo bli helt besatt av mat og snop! 18 kg er jo ikke så ille da :) 10 kilo forsvant vel v fødsel, pluss minus? :) Ikke lett å la vær å legge på seg ihvertfall :p Kanskje vi skal begynne med sånn der powerwalk med staver og greier, ser de middelaldrende damene er veldig into that iallfall, så d må jo funke fett det! :p
Hehe :P Så og si alt forsvant ved fødsel, kom hvertfall veldig raskt tilbake til starvekt :) Man skal jo legge på seg, men ser for meg at det er vanskeligere å bli kvitt etter andre svangerskap.. Aner ikke hvorfor :P Så kanskje prøve å ikke bare dytte i meg all slags dritt denne gangen og kun legge på meg det nødvendige? :P (haha.. Lenge leve optimismen...) Ja, kanskje prøve ut det :) Veit ikke om det har så mye effekt, eller om "gæmlisa" bare bruker det for å se sporty ut :P Blir vel uansett mye vogn turer når babyen har kommet, så trimmen blir vel den samme - bare uten staver :P

Hehe :P Så og si alt forsvant ved fødsel, kom hvertfall veldig raskt tilbake til starvekt :) Man skal jo legge på seg, men ser for meg at det er vanskeligere å bli kvitt etter andre svangerskap.. Aner ikke hvorfor :P Så kanskje prøve å ikke bare dytte i meg all slags dritt denne gangen og kun legge på meg det nødvendige? :P (haha.. Lenge leve optimismen...) Ja, kanskje prøve ut det :) Veit ikke om det har så mye effekt, eller om "gæmlisa" bare bruker det for å se sporty ut :P Blir vel uansett mye vogn turer når babyen har kommet, så trimmen blir vel den samme - bare uten staver :P
Ja men da er d jo greit ;-) La på meg 12 kg sist og når junior var en mnd veide jeg 2 kg mindre enn før svangerskapet, så det meste forsvinner ja :) Og som du sier så er jo vognturene god trim det, hehe! Hvorfor tror du det blir vanskeligere å bli kvitt denne gang? Må innrømme at jeg tenker mer på vekt denne gang, men det hindrer meg ikke i å stappe i meg en boks med is på en kveld da... :p menneee jah, lenge leve optimismen :D og jeg tror nok de gamle fruene og deres menn i sykkelshorts (Btw ett forferdelig syn! ! ) gjør det like mye for å vise seg frem litt som for helsa sin skyld ;)

Back
Topp