Lutinus..

Lillytator

Forelsket i forumet
MayDay2021
✨️Julestjernene2023✨️
Noen som bruker lutinus her? Startet opp med lutinus idag grunnet spotting i svangerskapet.. har stått på progesteronstøtte i alle svangerskap, men husker ikke fra gang til gang, og har ikke brukt lutinus før. Ligger dere etter tabletten er satt eller er dere i bevegelse? :rolleyes:

Jeg bruker det, å brukte den sist svangerskap. Sist gang skulle jeg ta den morgen, midtpå dagen og kveld :confused: er forferdelig klin :facepalm:

Nå mente legen at det burde holde kun om kvelden, er kjempe usikker selv men har tatt den da jeg legger meg bare :confused: Sikkelig ekkelt. Hvor ofte tar du? Hvor lenge skal du bruke den? :) Han sa ikke noe om hvor lenge, å håper å slippe den i 3 måneder :confused::confused:

Skal bare ta en hver kveld! De to første som kom ved hjelp av icsi gikk jeg på høyere doser med. Men dette og sistemann er hjemmelaga, så da har det vært mindre doser.. har gått på crinone og utrogestan tidligere.. :)

Aner ikke hvor lenge jeg skal bruke det. Har fått for tre uker nå, men gyn ville ha meg på tidlig ul i løpet av ett par-tre uker, så får se hva han bestemmer da.. var fastlegen som skrev ut lutinus til meg, i samråd med gyn:)

Jeg gikk på progesteron (cyklogest) i starten og fikk beskjed om å ligge en halvtime etter innsett. I sammenheng med ivf da.

Ok, har time hos gyn 3 desember. Noe som føles som en evighet til. Forje gang hadde jeg hver 14 dag fra uke 4 :shy: nå skal jeg ikke ditt før uke 8 :confused: veldig lenge å vente. Har hatt 4 MA så er litt nervøs av denne ventinga :confused:

Har prøve flere forskjellige typer progesteron gjennom mange ivf forsøk, og mener å huske man ikke trenger gjøre noe spesielt når man har tatt Lutinus, men gjør heller ikke noe om du ligger med den, f.eks når du skal legge deg. Crinone skal man bevege seg litt etter man har tatt siden den er en slags gel som må «smøres ut» inni der, mens Cyclogest (som jeg tar nå) skal man ligge en halvtime med etter man tar den. Så du slipper det med lutinus;)

Bruke ikke denne gangen..Jeg har gått på d mange ganger i forbindelse med prøverør forsøk.. brukte d 3ganger daglig. Fikk ikke beskjed om å ligge noe etter det..så bare gjør d du gjør til vanlig:)

Jeg bruker crinone, to ganger om dagen og skal bruke det hvertfall til uke 9. Jeg har fått beskjedd om å bevege meg, og gjøre som normalt. Fikk lutinus tidligere, der husker jeg ikke helt hva jeg gjorde.. så sorry for dårlig svar der..

Har også brukt Lutinus i forbindelse med icsi begge gangene, 3 ganger om dagen. Jeg har ikke fått beskjed om å ligge etter på, eller følt at det har vært nødvendig i grunnen. Makan til klin! Føler med dere alle som går på det utover i svangerskapet. Det er kanskje bedre når det bare er en gang om dagen, men kred skal dere ha uansett ;):p

Ja, det er skikkelig makkverk! :wideyed: men om det holder spiren på plass, så null problem! :happy:

Noen som vet virketiden på lutinus? Jeg ammer jo mens jeg står på dette, selv om det ikke er anbefalt i hht bruksanvisning, så skal det visst være forenlig med amming..

Jeg synes det blir like mye gris uansett hva jeg gjør jeg:hilarious: tar den når minste er lagt og da varierer det veldig hva jeg gjør.. slapper av, rydder, dusjer ect:)

Back
Topp