Lutinus progesteron- erfaringer

Bkno3315280

Første møte med forumet
Hei,

jeg har et spørsmål rundt Lutinus progesteron 100 mg og håper noen vil dele erfaringer.

Litt bakgrunn: Jeg og mannen min har prøvd å bli gravide siden slutten av 2024, og vi er nå i en henvisningsprosess til IVF. Vi er begge 28 år og har ingen barn fra før. Alle prøver så langt har vist normale verdier, og ingen av oss har underliggende sykdommer eller overvekt.

Situasjonen er ganske frustrerende. Jeg har en relativt normal syklus på ca. 28 dager, men jeg opplever alltid brunlig spotting i flere dager før menstruasjonen starter. Gynekologen min sier at det ikke regnes som menstruasjon før det kommer friskt blod, og at spotting kan skyldes fall i progesteronnivået.

Jeg har nå fått beskjed om å bruke Lutinus fra eggløsning og frem til eventuell menstruasjon.

Er det noen som har erfaring med dette? Har noen vært i en lignende situasjon og opplevd positiv effekt?

Jeg vet at progesteron først og fremst hjelper dersom et befruktet egg fester seg, og siden vi ikke har lykkes med å bli gravide enda, er jeg litt usikker på hvor mye det faktisk kan hjelpe. Samtidig ønsker jeg å prøve alt som kan øke sjansene.

Dette føles som vårt siste håp før vi går videre til IVF, så jeg setter veldig pris på alle tilbakemeldinger – både positive og negative erfaringer.

Takk på forhånd

Back
Topp