Lutealfase?

marley

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Novemberlykke 2020
Hei! Jeg trenger litt hjelp..
Har aldri testet etter EL før, men hatt ganske stabile sykluser på ca 28-29 dager. Har regnet med EL har vært midt i syklusen. Men når jeg testet etter EL fant jeg ut at EL var på CD 17-18. Dvs at lutealfasen denne gangen var på 10-11 dager.
Er det for kort?

Har blitt gravid tre ganger tidligere, og fått veldig svak strek ved IKM. Kan det være fordi jeg da egentlig ikke er 14 dpo enda?
Bør jeg gjøre noe annerledes?

Jeg har vært gravid fire ganger før (fått tre barn) og har hatt samme lengde på syklus og lutealfase som deg. Jeg ble raskt gravid da i hvert fall (har akkurat beg å prøve igjen nå, flere år senere). Håper det går fint for deg også!

Jeg hadde lutealfase på 9-11 dager da vi prøvde på yngste, ble gravid to ganger :) så tror ikke det nødvendigvis er et problem. :)

Jeg har også lutealfase på 10-11 dager.

Ifølge det jeg lest diverse steder på verdensveven er 10-16 normal lutealfase. Men om den er under 12, kan det gjøre det vanskeligere å bli gravid. Om den er under 10 regnes den som defekt.

Jeg skal prøve å ta 100-150 mg B6-vitamin i dpo-tiden. Det kaaaan forlenge lutealfasen en dag eller to, visstnok.

Har lutealfase på 9-11 dager, og ble akkurat gravid med nr.2, så det trenger ikke være noe problem [emoji4] Men det er greit å være obs på det! Så man kan prøve progesteron hvis det drøyer med positiv test [emoji4]

Jeg har også lutealfase på 10-11 dager.

Ifølge det jeg lest diverse steder på verdensveven er 10-16 normal lutealfase. Men om den er under 12, kan det gjøre det vanskeligere å bli gravid. Om den er under 10 regnes den som defekt.

Jeg skal prøve å ta 100-150 mg B6-vitamin i dpo-tiden. Det kaaaan forlenge lutealfasen en dag eller to, visstnok.
Hvor får du tak i så sterke b vitaminer?

Back
Topp