Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hehe. Klipper gutta kort jegSjekker jevnlig for lus, også har vi en sånn forebyggende lusespray. Usikkert hvor god effekt den egentlig har da![]()
Ellers får barna beskjed om å bruke egne luer, også behøver de ikke å klemme på alle![]()
Det er jo klart mest effektivt, uten tvilHehe. Klipper gutta kort jegsånn veldig kort
![]()
Klemming har jeg ikke tenkt på faktiskklemmeforbud under lusutbrudd heretter
![]()
Hehe. Ja. Blir spennende å se om vi holder oss like lusfri nå når jenta kommerDet er jo klart mest effektivt, uten tvilMen tror frøkna mi på 7 år hadde klikka i vinkel om jeg hadde klippet det lange håret hennes pinnkort
![]()
Vi hadde lus en gang, det var ikke gøyHehe. Ja. Blir spennende å se om vi holder oss like lusfri nå når jenta kommer![]()
Hatt det en gang når jeg var litenVi hadde lus en gang, det var ikke gøy![]()
Mange som begynner å klø bare de hører ordet jaNå begynte jeg å klø bare av å åpne e tråden.
For å unngå lus:
Ikke lov at jentene låner hårstrikk og slikt av hverandre.
Ikke byttene hodeplagg.
Sjekker jevnlig for lus.
Jenter med langt hår anbefales å flette håret.
Ikke flett hverandre/dill med hverandres hår.
Vask luer og jakker ofte.
Lusa er imun mot slik forebyggende spray. Bortkasta penger.
Så praktisk daVi har aldri fått lus, selv ikke da jeg og søs var små. Vi gjør ikke noe spesielt for å unngå det. Lusen liker oss bare ikke![]()
Hehe. Ja. Blir spennende å se om vi holder oss like lusfri nå når jenta kommer![]()
Godt å viteHu mi har hår nedenfor rompa og har aldri hatt lus iløpet av sine 9 leveårså ikke alltid hårlengden har noe å si trur jeg
![]()
Grer med lisekam og sjekker ofte, nøye med hårvask og har håret i strikk....
Vi har også brukt lusekur forebyggende...
Lusa liker rent hår.
Og lusekur forebyggende er i beste fall bortkastede penger. Bruker du den sorten de blir immun mot et det i tillegg å gjøre vondt verre i verste fall