Lus....:-(

pompi00

Forelsket i forumet
Ikke helt baby relatert men må bare høre om andre som har opplevd samme. Jentungen på snart 6 år kom hjem fra bhg med lus i går:-( fytti katta,kjenner hele kroppen min klør:-(
Jeg leste litt på nett for å finne ut hva vi skulle gjøre osv. Der sto det at folk med kraftig astma skulle være forsiktige med bruk av enkelte luseniddler. Sa ifra om dette på apoteket da jenta har kraftig astma... De hadde aldri hørt om det før,men slo opp i bruksanvisning,men sto ikke no der heller. For å være helt sikker så slo ho opp i ei sånn bok de hadde der om alle legemidler osv.... Der sto det ikke heller no om det.så da tenkte jeg jo at det var helt trygt... Da vi da tok det i så begynte ho sånn litt å hoste,men tenkte ikke no veldig på det siden ho hoster hele tiden... Reiste på foreldre møte å når jeg kom hjem så forteller barnevakten at ho har vært skikkelig dårlig i pusten...:-( så her sitter jeg med en unge med skikkelig astma anfall...:-/ ho er kun så dårlig i pusten som det ho er nå når ho er skikkelig syk med lungebetennelse osv... Noe ho kun har på vinteren...
Flere som har vært borti det?har jo sef vaska håret ho sitt,men det STINKER jo enda. Hele huset lukter....
What to do????:-/

Luft på gjennomtrekk,prøv å få ut lukta!
Hvis ikke det hjelper hadde jeg ringt legevakta og forklart situasjon og hørt om de har noe tips
eller evt tar dere imot og hu kan få pustemaskin..

Det gikk bedere etterhvert... Ho lå med hode under vinduet og fikk alt av de forskjellige astma medisinene vi har.. Mn ho er fremdeles veldig slapp og tett drakar:-( Mn rart d ikke sto noe om det på etiketten om at folk m astma ikke kan bruke det..
Mn sp nå er jo hvordan jeg får bort de stygge lusa....:-/ siden vi ikke tørr bruke den igjen:-(

Da hadde jeg ringt legen og forklart og sagt at nye medisiner trengs for å kverke de..
Og tatt med den artiklen (eller hvor du leste om det) til legen og bedt han lese det..
Og forsikre seg om at det ikke er de samme stoffene i det nye midlet som det hu reagerte på!!

Ja tenkte jeg måtte si ifra t noen. Ho skal jo egenli ta en ny kur om 8 dager. Men det blir jo uaktuelt!
Fant igjen artikkelen å der sto det noe som at: "i andre land sies det at barn med kraftig astma ikke skal bruke lusemiddel pga at det kan fremkalle anfall,men i Norge ser vi på der som ufarlig for barn med astma"
Men siden det er samme middel som blir brukt i Norge og utlandet så syntes jeg det er veldig merkelig! Astma er jo astma i alle land.... Å Norge pleier jo å være veldig forsiktige. Skal på sykehuset m ho neste uke så får ta det m de da!

Hørtes veldig rart ut? Ja,du må fa sagt ifra til noen..
PÅ sykehuset hjelper de deg sikkert,kanskje de ikke har så mye peil på disse medikamentene,men hjlpe får du nok :)
Nei,noe ny kur burde ikke tas :/ Men finnes vel andre kurer også?
Tror jeg har sett en reklame på tv med noe shampoo som er noe lusekur greier?
Apoteket vet helt sikkert,gå evt til et annet apotek og forhør deg litt :)

De anbefaler ikke shampoo for å få bort Lusene,tar ikke knekken på det:-( det er bare for å forebygge....:-( Mn må jo være noe ant vi kan bruke!!!

Nå har ikke jeg peiling på lusemiddel og sånt, men går det ikke an for jenta di å bruke sånn "maske"? Altså sånn som snekkerne bruker, sånn liten hvit greie så de ikke puster inn støv og dritt :-P
Hehe, skjønner du hva jeg mener? :-P

Sniker litt.
Jenta mi har også astma, og vi fikk beskjed om at Linicin funket fint. Tok knekken på lusa her iallfall :)

Nå har ikke jeg peiling på lusemiddel og sånt, men går det ikke an for jenta di å bruke sånn "maske"? Altså sånn som snekkerne bruker, sånn liten hvit greie så de ikke puster inn støv og dritt :-P
Hehe, skjønner du hva jeg mener? :-P
Det går vel kun på støv,ikke på lukter osv?!?!:-/ Mn man skal jo gå m d middelet i minst 12 timer.. Å ho kan jo ikke sove med maske. Vil tro ha hvertfall får pusteproblemer av det!:-/

Back
Topp