Lus i barnehagen

BambinoLukas

Gift med forumet
Det er et barn i barnehagen til Lukas som har fått lus.. De har ikke lov til å si hvilken avd det barnet går på så jeg vet ikke om det er noen han leker tett ved.. [8|]
Bare lurer på om det er noen som har hatt barn med lus? Er det vanskelig å bli kvitt? Har kjøpt sånn lusekam, Lukas var ikke helt samarbeidsvillig men i det lille jeg fikk gredd så jeg ingenting.

Det er også lusekampanje i høst så alle "må" sjekkes for udyra.... [;)]

nei, man har ikke lov å oppgi hvem som har lus, bare at noen har. Nei, er ikke vanskelig å bli kvitt, så lenge alle sjekker om ungen har det... om noen ikek gjør det, kan det blusse opp igjen og igjen...

vi fikk det alle sammen, sommern 06[&:][:@]
et herk å bli kvitt[:'(]
en må bare kamme og kamme... vi kjøpte giftfri kur på apoteket, med anis oljer... funka bra.. men... klødde en evighet etterpå (psykisk)....*klør nå jeg* *grøss*

masse tips å få på apoteket og på nett... verre for oss jenter med langt hår, kamma meg til jeg blødde fra hodebunnen[:o]

Har ikke hatt det ennå,heldigvis *bankibordet*[&:]

ORIGINAL: *Netten*

vi fikk det alle sammen, sommern 06[&:][:@]
et herk å bli kvitt[:'(]
en må bare kamme og kamme... vi kjøpte giftfri kur på apoteket, med anis oljer... funka bra.. men... klødde en evighet etterpå (psykisk)....*klør nå jeg* *grøss*

masse tips å få på apoteket og på nett... verre for oss jenter med langt hår, kamma meg til jeg blødde fra hodebunnen[:o]

Uffda, hørtes vondt ut! Lukas har litt sånn langt flagrehår så jeg må nok tvinge han til å sitte lenge rolig [8D]

Lusekampanjen var siste helgen i august det [;)] Og det er ikke spesielt i år, den utføres to ganger i året.

Her er det også lus i barnehagen. Det kan være greit å sjekke litt innimellom uavhengig av kampanjen også.

Mer informasjon om lus og behandling : http://www.lusfrinorge.no/

Det er også en video på VGTV som viser fint hvordan man skal gre for å finne lusa:
http://atvs.vg.no/player/?id=12044

For å vite om ungen har lus,må man kamme ..og inspisere hodet jevnlig.

D var ikke så vanskeli å oppdage lus når d først var lus der,d fikk æ erfare i vinter.
D æ gjorde først va å plukke ut lusa,en og en..
Etter d så va d på med lusemiddel.D står i bruksanvisninga kossen man gjør d.
OBS: d stinker forferdlig av lusemidlet,så du vet d..

VIKTIG etter behandling å gre håret hver dag med lusekam og rengjøre sengtøyet og passe på at gjensmitte ikke skjer. Æ sa til ungen h*n skulle ha buff på sæ i mellomtia,frem til neste behandling uka etter.

Syns d va verre å oppdage egg,eller å være sikker på at d e egg.
Men di satt fast i hårstråen lit ut fra hodebunnen..andre rusk i hodet gjør jo ikke d-de ligger på hodebunnen.

Back
Topp