lurer på

MalinOGMille

Gift med forumet
hvordan er rutinene deres nå som de begynner å bli litt større?

Her står hun opp 08.00
får en flaske melk 180ml
har en dupp klokken 10.00 på en halv time
grøt kl 12.00
dupp kl 13.00 (halvtime)
middag kl 16.00
dupp kl 17.00 (halvtime)
bading(ikke hver dag), vasking og flaske melk + grøtpulver også natta klokken 20.00

Nesten akkurat samme her, bortsett fra grøt på kvelden også og sengetid 1830-1900 [:)]

Også har hun som regel en ganske lang lur i tolvtia på alt fra 1-2,5 timer.

ORIGINAL: engelimagenmin

Nesten akkurat samme her, bortsett fra grøt på kvelden også og sengetid 1830-1900 [:)]

heldiggris :P
føler mille sover så liiiiiiite på dagen
selvom jeg vill jo heller det enn å ha hu våken på natten hehe

ORIGINAL: Malin A

Sleit leeeenge med dagsovinga her også, men nå har vi fått dreisen på det tror jeg. Virker som at om jeg legger henne mer enn en time etter mat, sover hun kortere, så prøver å få timet duppene til etter måltid. Tydelig at sulten styrer kroppen til de små veldig..

Her står vi opp mellom halv no og halv ti..
Er våken i ca en og en halv time -
så sove ca 2 timer..
Våken ca to timer -
så sove ca to timer ijen..

Også er det natta mellom halv åtte og halv ni :D
Ja, også får hun pupp innimellom også da[8D][8D]

Men veeeldig fornøy med de to lange duppene... Har vi en bra dag sover hun lenger enn to timer også, mamman får gjort så myyyye [:D][:D][:D] (les; vært myyye på bv)

ORIGINAL: Sneva

så sove ca 2 timer..
Våken ca to timer -

Men veeeldig fornøy med de to lange duppene... Har vi en bra dag sover hun lenger enn to timer også, mamman får gjort så myyyye [:D][:D][:D] (les; vært myyye på bv)

Hørtes fantastisk ut!

så sove ca 2 timer..
Våken ca to timer -

Hørtes fantastisk ut!

Det er det!! [:D]
Hun var flink om natta også da, men det har hun slutta med - mye kulere å være våken enn å sove om natta [8D][8D]
Men håper vi får tilbake de gode rutinene der også snart - da har jeg ingenting å klage på i alle fall [;)]

Har dog lært det at disse barna er meget uforutsigbare - plutselig, uten forvarsel bare forandrer de rutiner - så jeg tar aldri noe for gitt, for neste dag er det plutselig ikke slik lenger.. [:)]
Så her nyyytes det så lenge det varer[:D]

Så enig så enig. Man er lykkelig over rutiner og så er det rett ut vinduet med dem for så å prøve å få lagd nye. Bare nyte de gode, forutsigbare dagene [:)]

Snuppa våkner ca. 7 og får en flaske med 135ml
Sovner rett etter flasken og sover til ca. 10-11 tiden
Da er det en stor porsjon grøt og hun koser seg å leker, går vel en times tid så vil hun sove igjen, og sover da til ca. 15:00 da får hun en ny flaske 135ml og leker å koser seg i ca en time og vil sove igjen. Da sover hun til ca. 18:00 og får en porsjon grøt deretter leker hun igjen. Ca. 1900 gir vi et bad, tar på pysj og sitter å koser frem til 19:30 gir en flaske med 135ml og legger henne i sengen, og da sover hun frem til ca kl 7 uten mat..

Jeg tror jeg har fått en jente som er glad i å sove, redd hun sover for mye jeg ?

ORIGINAL: Malin A

Sleit leeeenge med dagsovinga her også, men nå har vi fått dreisen på det tror jeg. Virker som at om jeg legger henne mer enn en time etter mat, sover hun kortere, så prøver å få timet duppene til etter måltid. Tydelig at sulten styrer kroppen til de små veldig..

ah skjønner [:)][:D]

ORIGINAL: Curlyyysue

Absolutt ingen rutinert:( Får det ikke til. Han vil ikke sove å dagtid og ikke på kvelden, å blæ![8|]

så kjedelig :(
håper¨han legger om snart så dere kan kommw inn i rutiner dere og

så sove ca 2 timer..
Våken ca to timer -

hu har godt sovehjerte med andre ord [:D]

ORIGINAL: jinah

Snuppa våkner ca. 7 og får en flaske med 135ml
Sovner rett etter flasken og sover til ca. 10-11 tiden
Da er det en stor porsjon grøt og hun koser seg å leker, går vel en times tid så vil hun sove igjen, og sover da til ca. 15:00 da får hun en ny flaske 135ml og leker å koser seg i ca en time og vil sove igjen. Da sover hun til ca. 18:00 og får en porsjon grøt deretter leker hun igjen. Ca. 1900 gir vi et bad, tar på pysj og sitter å koser frem til 19:30 gir en flaske med 135ml og legger henne i sengen, og da sover hun frem til ca kl 7 uten mat..

Jeg tror jeg har fått en jente som er glad i å sove, redd hun sover for mye jeg ?

oi hjelpes hu sov masse ja.

Her starter dagen mellom 07.00 og 08.00[:)]
Vi tar morgenstellet med en gang, så får han grøt og mme til frokost.
Etter maten sitter han som regel i vippestolen og koser seg med tv, leker osv. Lar maten sige ned litt (han gulper mye, men hjelper at han sitter litt etter mat)
Deretter sover han en liten halvtime, så er det lek og moro på gulvet.
Han får en ny flaske med melk rundt 11.30, så legges han ut i vogna. Jeg triller tur, er det for dårlig vær (eller jeg er for lat[:-]) så står vogna på verandaen.
Da sover han gjerne i 3 timer, kanskje mer og.
Så er det middag, kos og lek igjen.
Tar nattstellet rundt 18.00. Vi bader onsdag, fredag og søndag[;)]
Så er det grøt og melk, får han finner senga kl.19.00.

ORIGINAL: Myfirst

Her starter dagen mellom 07.00 og 08.00[:)]
Vi tar morgenstellet med en gang, så får han grøt og mme til frokost.
Etter maten sitter han som regel i vippestolen og koser seg med tv, leker osv. Lar maten sige ned litt (han gulper mye, men hjelper at han sitter litt etter mat)
Deretter sover han en liten halvtime, så er det lek og moro på gulvet.
Han får en ny flaske med melk rundt 11.30, så legges han ut i vogna. Jeg triller tur, er det for dårlig vær (eller jeg er for lat[:-]) så står vogna på verandaen.
Da sover han gjerne i 3 timer, kanskje mer og.
Så er det middag, kos og lek igjen.
Tar nattstellet rundt 18.00. Vi bader onsdag, fredag og søndag[;)]
Så er det grøt og melk, får han finner senga kl.19.00.

HØRTES RIMELIG greit ut ;););)

Her står jeg opp 0640, vekker han og gir han mat og legger han igjen.
Mellom 10 og 11 våkner han, får pupp når jeg har langfri kl 1140. Så legger han seg igjen etter ca 1 time. Resten av dagen er han våken i 1 til 2 timer i slengen og sover i 1 til 3 timer av gangen. På dagtid får han mat med en gang han våkner, og rett før han legges. Da sovner han mye enklere.
Klokka 19-1930 begynner vi kveldsstellet med litt smaksprøver, bading og pysj. Så er det natta ca kl 20.
I ukedagene vekker jeg han kl 2330, før jeg legger meg og gir pupp, slik at jeg er helt sikker på at jeg får meg sammenhengende søvn før jeg skal på skolen.

06.00 flaske på 180 ml
08.00 morgenstell
09.30 flaske på 180ml
10.00-12.00/30 dupp
12.30 et beger med fruktmos og vann
15.00 flaske på 180 ml
17.30 grøt og vann
18.00 kveldsstell
18.15 flaske på 120ml

Vanligvis sover ho fram til 06.00, men den siste uka har ho våkna 02.00 og ikkje roa seg før ho har fått mat, så igår prøvde vi med litt potetmos..og idag serverte eg grøt til frokost!! Må prøve å gi meir mat i løpet av dagen..

Lenge leve rutiner [:)]

Våkner alt fra 0530 (men da putter jeg i smokken for hun skal sove litt til[8D])-0700
Grøt + melk (ca180ml) 0700-0800
sover en liten lur på 30-60 min
Fruktmos + melk (ca 180 ml) 1100-1200
Sover 2,5 time etter dette.
Middagsglass (1/2) + melk ca 180.
Sover en halv time etter dette engang
Grøt + 180 ml melk kl 1830-1900...

Også sover hun HELT til morgen igjen!

Her har det endelig blitt litt rutiner nå, og han sover mye mer[:)]

* Han våkner i 9-10 tiden (Hører han ligger å prater med seg selv i skrivende stund)
* Får pupp og våken i ca 1 time og sovner igjen (sover da i 2 t)
* ca. 12.30: våken igjen, får pupp.
* Våken i 1-2 timer, for så og sove i 2 timer igjen
* Våken frem til han legger seg i 18-19 tiden
* Våken hver/annenhver time frem til midnatt (ofte hver halvtime også[&:])
* Nattpupp 01.30 og 03.30

Det er så deeeeeilig at han sover mye på dagen nå! Før MÅTTE han sove på magen min, så jeg fikk ikke gjort en dritt!
Så dette nyter jeg! Nå er neste prosjekt å få han til å sove mer på kvelden!

eidt; Det ser ut som han får veldig lite mat når jeg leser gjennom[8D] MEN jeg må amme han i søvn hver gang, og da spiser han mye[:D][:D]

Back
Topp