Lurer på om jeg har regna feil på termin...

babyT

Forumet er livet
Skal man ved prøverør regne fra uttaks eller innsettingsdato?
 
På onskebarn.no er det en terminkalklator. Den tar uganngspunkt i innsettingsdag. Lykkes vi nå har jeg termin 11.mars.[:)]
 
Jeg mener å ha lest her inne litt ang. det.

Det mest logiske er uttaksdagen, for de blir jo befruktet den dagen. Og den lever jo sine første dager da?

(Nå skal ikke jeg være påståelig her altså..)

Men uansett babyT, de bruker å endre de på UL uansett. Så bare nyt dagene uansett du! Dere skal vel på tidlig UL? Da får du vite riktig da. [:)]
 
Visst du går inn på ønskebarnforum,finner du en terminkalkulator så er rekna for prøverørs barn. Jeg tok den nettop,jeg har termin 8 mars[:D]
 
vi skal ta innsettingsdagen[:D]
 
jeg ville regner dagen etter utak, for de befrukter jo dagen du tar ut egg og dagen før du skal sette inn skal manjo ringe og høre om egget er befrukta så jeg ville regnet den dagen
 
Min ticker er fra uttak, mens legene regner fra insetting for de beregner litt treighet med prøverørs egg, at de kan sovne litt på vegen. Men mine siste UL sier at uttaksdatoen stemmer bedre for meg, men det spiler egentlig liten rolle da. Men teoretisk så burde uttaket være den mest rikrige etter mitt syn for ikke alle prøverørs egg er treigere enn de i normal syklus da. Med festing tenker jeg helst på nå.
 
ORIGINAL: twinanne

Min ticker er fra uttak, mens legene regner fra insetting for de beregner litt treighet med prøverørs egg, at de kan sovne litt på vegen. Men mine siste UL sier at uttaksdatoen stemmer bedre for meg, men det spiler egentlig liten rolle da. Men teoretisk så burde uttaket være den mest rikrige etter mitt syn for ikke alle prøverørs egg er treigere enn de i normal syklus da. Med festing tenker jeg helst på nå.

 
høres fornuftig ut [:D]
 
hmmmmm
 
eg hadde regnet meg fram til 7 mars på min termin. men fikk brev fra klinikken i dag og der sto det at eg har termin 3/3
 
 
kordan fant de dette ut då tro?
 
Hos meg ble det beregnet fra befruktningsdato, dvs. dato for uttak.
 
ORIGINAL: sitronsøt

Hos meg ble det beregnet fra befruktningsdato, dvs. dato for uttak.

 
 
sjekket opp med datoen 3/3, da sto det at unnfangelsen skjedde 8 juni, eg tok jo ut egg 10 juni[&:]
 
ORIGINAL: ~ Babysyk ~

Ut fra uttaksdatoen. Er da eggene blir befruktet. Hvertfall det gynokologen min sa. Men de på klinikken sa jeg fikk termin 2 september, men de har da glemt å plusse på de 2 dagene [:)]

 
 
så då e eg 4 uker i dag då[:)]
 
ORIGINAL: VilSåGjerne

vi skal ta innsettingsdagen[:D]

 
jepp
 
Jeg har regna fra uttaksdagen siden det er da de ble befrukta. Så da vil jeg idag være 4+6. Tickeren viser 4+4 siden den er basert på et svangerskap på 40 uker, mens BV regner 40+2...
 
Skal jo på tidlig UL, så gjør ingenting med termindato før det [;)]
 
ORIGINAL: babyT

Jeg har regna fra uttaksdagen siden det er da de ble befrukta. Så da vil jeg idag være 4+6. Tickeren viser 4+4 siden den er basert på et svangerskap på 40 uker, mens BV regner 40+2...

Skal jo på tidlig UL, så gjør ingenting med termindato før det [;)]

 
 
korti satte du inn egg babyt?
 
ORIGINAL: Apple

ORIGINAL: sitronsøt

Hos meg ble det beregnet fra befruktningsdato, dvs. dato for uttak.


Hos meg også. På alle de utenlandske sidene jeg har vært innom, gjøres det også slik. Det er jo logisk at man beregner fra uttaksdagen, for det blir en parallell til eggløsningsdagen i en vanlig syklus.

 
Det er slik jeg også har regna. Føltes mest logisk for meg... MEn får vel vite på UL om det stemmer [;)]
 
Back
Topp