Lurer på noe!

x1xMsMarte.

Forumet er livet
Sitter å tenker litt på dagens situasjon!

Starta å tenke på det når den nestlè tråden dukka opp!

Fælt å si det slik jeg sier det nå, men det som har skjedd i det siste i Burma med flom og jordskjelvene i Kina, men jeg tror rett og slett det er orden sin gang for at vi ikke blir overbefolket jeg! Samme med sult og andre katastrofer!

Hva mener DU?

Jeg er litt enig i det du sier faktiskt :)

Kan jo virke litt som at naturkatastrofer er en naturlig måte å forhindre overbefolkning.. Selvom det er en fæl tanke ja..

Jøss, ingen som har kjefta på oss enda.. [8|] [:D]

meneh... hva skal skje med oss her i norge?  Fjellras?

ELler er det sånn at her i norge satser jorda på at vi tar livet av oss selv i trafikkulykker og sånn? Siden vi har verdens verste veier... [:-]

ORIGINAL: ~~~MsMarte~~~

Sitter å tenker litt på dagens situasjon!

Starta å tenke på det når den nestlè tråden dukka opp!

Fælt å si det slik jeg sier det nå, men det som har skjedd i det siste i Burma med flom og jordskjelvene i Kina, men jeg tror rett og slett det er orden sin gang for at vi ikke blir overbefolket jeg! Samme med sult og andre katastrofer!

Hva mener DU?
Samme som du.

Æ tror at det er en mening med det ..både tsunami,syklon,jordskjelv, + det at reinsdyra dør på finnmarksvidda plutselig..Naturen rydder opp selv.
Beklager...men det e meg d.

Meget uenig. Sier bare det.

Vel, kan vel utdype det. Tror ikke på noen som helst gud, så derfor er denne tankegangen helt fullstendig fjern for meg. Selve katastrofen er noe som man ikke kunne gjort noe med. Men det er bare hele greia rundt det. Myndighetene kunne sendt ut et varsel om at var en syklon i vente. Det ble ikke gjort, pga. at landet er korrupt. Mange mennesker dør hver dag fordi de ikke vil slippe inn hjelpeorganisasjoner som kan berge mange liv. Dette også fordi landet er korrupt. Er DET livets gang? Små barn og babyer dør hver dag pga. dette, og det mener jeg er langt fra livets gang. Det skjærer i mammahjertet mitt når jeg ser barn leve under disse uverdige forholdene der nede..

ORIGINAL: @IN@CeCiLiE

hmmm.. kan jo godt tenke sånn og ville jo vært naturlig...
men tenk på de som er mitt oppi det??
tenk om det skjedde her?? tenk om dine venner eller familie døde i en sånn situasjon..
å noen satt å sa det var naturens gang??

Selvfølgelig veldig trist. Og det er mange nordmenn som har mistet familien i katastrofer... Men det er dessverre livets gang. Vi skal alle dø en gang, men noen dør dessverre alt for tidlig. Men vi kan ikke gjøre noe med det.

njoda.. Det er muligens noe i det du sier..
Men det er jo litt ironisk at europeiske land skriker høyt om at landene ikke klarer å opprettholde folketallene, da kvinner får barn senere og senere, og færre barn...

ORIGINAL: Arianne FLODE

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

Men det er jo litt ironisk at europeiske land skriker høyt om at landene ikke klarer å opprettholde folketallene, da kvinner får barn senere og senere, og færre barn...

Ja, og det er ikke her de fleste slike store naturkatastrofer forekommer heller.[:)]

Europa er vel ikke verste stedene for overbefolkning....

ORIGINAL: caroaj

Ja, og det er ikke her de fleste slike store naturkatastrofer forekommer heller.[:)]

Tror det var dét jeg sa.[:-][:D]

Var det jeg ville understreke... He he...[:D][:D][:D] For de som ikke var enige med oss... He he.[:D]

Tror det var dét jeg sa.[:-][:D]

Var det jeg ville understreke... He he...[:D][:D][:D] For de som ikke var enige med oss... He he.[:D]

Nei.. det er jo ikke det..
Men altså.. poenget er jo at JORDEN blir overbefolket.. Hva med å sørge for at ufrivillige barnløse i disse delene av verden hvor man sliter med befolkningsveksten, at disse får adoptere litt lettere enn hva det er idag? Det koster jo sinnsykt mye penger å adoptere idag, og mange kan jo rett og slett ikke ta seg råd til dette, selv om de ønsker det sterkt.
Itillegg så stilles det vel krav til at man skal være gift eller noe sånt.. Hvorfor kan ikke aleneforeldre også få adoptere? De er da miste like gode foreldre som et par??

Ja, der sier du noe. Skulle hvert litt enklere å få adoptert. Har ett vennepar som er på tredje året med søke prosseser osv. får å få adoptere. Og de er verdens mest supre par jeg vet om. Har så mye kjærlighet de kan gi ett barn.

Men altså.. poenget er jo at JORDEN blir overbefolket.. Hva med å sørge for at ufrivillige barnløse i disse delene av verden hvor man sliter med befolkningsveksten, at disse får adoptere litt lettere enn hva det er idag? Det koster jo sinnsykt mye penger å adoptere idag, og mange kan jo rett og slett ikke ta seg råd til dette, selv om de ønsker det sterkt.
Itillegg så stilles det vel krav til at man skal være gift eller noe sånt.. Hvorfor kan ikke aleneforeldre også få adoptere? De er da miste like gode foreldre som et par??

Dette blir jo en helt annen debatt![:)]

Nja.. ikke hvis vi vrenger den på rett spor igjen..[8D]

Hvis vi i disse landene fikk adoptere lettere, og jordas befolkning da ble jevnt fordelt utover hele verden..
Ville det DA vært like hyppig med naturkatastrofer som tar livet av mange tusen mennesker??[:D]

Hvis vi i disse landene fikk adoptere lettere, og jordas befolkning da ble jevnt fordelt utover hele verden..
Ville det DA vært like hyppig med naturkatastrofer som tar livet av mange tusen mennesker??[:D]

Dette blir en får stor ting å gå å undre på... [8|] Noe vi dessverre ikke kan gjøre noe med.

Hehe, nice save![8D] Ja, si det..[:)]

hehe, I know...[8D]

ORIGINAL: Cornelia80

Vel, kan vel utdype det. Tror ikke på noen som helst gud, så derfor er denne tankegangen helt fullstendig fjern for meg. Selve katastrofen er noe som man ikke kunne gjort noe med. Men det er bare hele greia rundt det. Myndighetene kunne sendt ut et varsel om at var en syklon i vente. Det ble ikke gjort, pga. at landet er korrupt. Mange mennesker dør hver dag fordi de ikke vil slippe inn hjelpeorganisasjoner som kan berge mange liv. Dette også fordi landet er korrupt. Er DET livets gang? Små barn og babyer dør hver dag pga. dette, og det mener jeg er langt fra livets gang. Det skjærer i mammahjertet mitt når jeg ser barn leve under disse uverdige forholdene der nede..

det har jo ingenting med gud å gjøre dette da..
jeg er overhode ikke kristen

hadde gud/gudene styrt dette hadde de nok ikke vært så mange katastrofer akkurat

grunnen til jeg brakte det på banen er nettopp pga det som står litt over her, hvorfor rammer katastrofene mest de plassene der det er mest mennesker? Her skjer jo ting her også, men på langt nær så mye som andre plasser.

Det er jo ikke så lenge siden at sunnmøre hadde jordskjelv, men det var pga oljefeltet. Siden det blir tomme lommer når de henter olje

ORIGINAL: ~~~MsMarte~~~

ORIGINAL: Cornelia80

det har jo ingenting med gud å gjøre dette da..
jeg er overhode ikke kristen

hadde gud/gudene styrt dette hadde de nok ikke vært så mange katastrofer akkurat

For det første, det finnes andre religioner enn kristendommen. Er ikke det jeg sikter til. Men dersom man faktisk tror at det er pga. overbefolkning at disse naturkatastrofene skjer, må man vel også tro at det er øvre makt som utløser det?[8|] Jeg har hatt geografi på videregående jeg også, og vet at det har ingenting med ovebefolkning å gjøre at dette skjer. Det har med klima, slike plater som kolliderer(akk, lenge siden jeg har hatt geo[8D]), osv. Skjønner ikke at denne problemstillingen stilles i det heletatt, dersom det ikke er snakk om en øvre makt som utløser den[8|] Hva ellers?

Back
Topp