Lurer på noe ang. UVI

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Jeg fikk UVI på torsdag/fredag. Da hadde jeg ubehag/smerter der nede hele tiden, og spesielt da jeg var på do, og en del blod i urinen. Fikk medisin (Trimetoprim) på fredag, som jeg skal ta i 7 dager, men det eneste jeg føler er bedre til nå er at det ikke lenger er blod i urinen (som jeg ser hvertfall).

Burde jeg ikke ha merket bedring etter å ha brukt medisinen i 5 dager? [8|]

du burde ha merket bedring etter 5 dager ja.. men jeg har bare erfaring med selexid, den pleier å hjelpe allerede etter en dag.

ORIGINAL: Thothamon..

du burde ha merket bedring etter 5 dager ja.. men jeg har bare erfaring med selexid, den pleier å hjelpe allerede etter en dag.

Sign. Den der Trimetoprim har de aldri skrevet ut til meg,eller noen andre jeg kjenner,så muligens at selexid er best da...

Jeg har alltid merket stor bedring etter mindre enn et døgn. De tok vel urinprøve før du fikk antibiotika? Du kan ringe og høre om de har fått svaret nå, om du burde hatt en annen type antibiotika.

Husker ikke om det var denne jeg fikk sist (1,5 år siden), men da funka den liksom med en gang, var nesten helt god dagen etter. Men f.ex. den urinen jeg leverte inn, den så jo ut som rødvin omtrent..[8|] Kan det ha noe å si?

ORIGINAL: Sukkertopp

Jeg har alltid merket stor bedring etter mindre enn et døgn. De tok vel urinprøve før du fikk antibiotika? Du kan ringe og høre om de har fått svaret nå, om du burde hatt en annen type antibiotika.

Ja, de testet meg der, og jeg fikk vite svaret av prøven med en gang.. Synes det er så merkelig dette.., og spesielt rett etter jeg har vært på do og tissa, da kjennes det ut som jeg må skiiikkelig på do igjen..

Du skulle har vært bedre til nå ja, stort sett helt bra vil jeg tro. 
Ta kontakt med lege og forklar, kan være at du blir satt på selexid.

Har selv erfaring med både selexid og trimoteprim, der selexid ikke fungerer på meg. Kan være at du må prøve å bytte medisin.

Jo!
Kanskje det blir nødvendig med bytte av AB. Kontakt legesenteret i morgen du med ny urinprøve [:)]

ORIGINAL: Thothamon..

sign! alltid brukt selexid... fikk uvi forrige mandag... dro t legen... tirsdag hadde i ingen smerta lenger... men no va d ikkje så ille denna gangen da... gikk på pillan i tre daga bare...
nokken daga etterpå fikk emilie d og[8|] og hennes medisin funka etter ett par daga... [:)]

ligna på rødvin??[&o] Så masse blod asså[&o] når i hadde blod i urinen så vistes d omtrent ikkje... dra t legen igjen du... også kanskje få han t å sjekke om d e nyrebekkenbetennelse bare for å være sikker... [:)] hvis han ikkje allerede har sjekka d..

ORIGINAL: *nobody

ligna på rødvin??[&o] Så masse blod asså[&o] når i hadde blod i urinen så vistes d omtrent ikkje... dra t legen igjen du... også kanskje få han t å sjekke om d e nyrebekkenbetennelse bare for å være sikker... [:)] hvis han ikkje allerede har sjekka d..

Ja, var ganske masse blod.. Ho dama i skranken på legekontoret sa bare "Ojsann, den så absolutt ikke fin ut. Skal få den testa med en gang. Still deg utafor døra og vent.".
Jo, tror han sjekka det, dunka og kjente litt nede på ryggen og sånt.
Skal dra ned igjen i morgen med en ny urinprøve.. Om jeg får tak i et prøveglass.. Legekontoret åpner 8.30, og apoteket 9.00, men da begynner jeg på jobb..

ORIGINAL: Kattekvinnen

ORIGINAL: Sukkertopp

Ja, de testet meg der, og jeg fikk vite svaret av prøven med en gang.. Synes det er så merkelig dette.., og spesielt rett etter jeg har vært på do og tissa, da kjennes det ut som jeg må skiiikkelig på do igjen..
De tar to prøver. En med en gang, en slik strimmel de dypper i prøven og får svar på at du har uvi. Så sender de inn urin til et laboratorium, for å dyrke fram bakteriene, og se hvilken type bakterier det er, og hvilken type antibiotika som virker på dine bakterier. Den siste prøven tar noen dager for at bakteriene skal få tid til å vokse i laboratoriet, men svaret burde være ferdig nå. Jeg har hatt uvi ca tusen ganger, og har vanligvis fått svar etter 3 dager.

Burde ha merket bedring ja. Ring legen din og få en annen type.
Det har jeg mått gjort... [:-]

Huff, har vært ekstremt plaga med UVI jeg også. Sist jeg hadde sa dama på legekontoret: "Sikker på at du ikke har mensen?" Da hun så urinprøven, så ut som et glass med blod... Så svimte jeg av inne på resepsjonsrommet[&:] MEN, medisinen har alltid funka med en gang på meg nesten, både selexid og Trimetroprim (eller hva det heter[8D]). Jeg har alltid blitt bra etter ca et døgn, så jeg hadde tatt kontakt med lege om jeg var deg!

Back
Topp