Lurer på en ting...

AlliMac86

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Tok jo en del blodprøver i forbindelse med første svangerskapskontroll, men HCG er ikke blitt tatt? Er ikke det en normal blodprøve å ta når man er blitt gravid? Jeg spurte spesifikt om det når de tok blodprøvene og lab-damen sa at de tok det da for å få en bekreftelse på graviditet. Når jeg ringer inn nå, var det nok med positiv test (urinprøve)..

Har kun tatt hcg når jeg har bedt om det selv.. Har ikke inntrykk av at det er vanlig?

Ok :-) Takk for svar! Begynte bare å lure siden hun sa at de tok HCG for å bekrefte graviditet..

Jeg fikk ikke inntrykk av at det er vanlig.. er så mange andre ting som tyder på at man er gravid.. livmora hadde vel ikke legen kjent hvis den ikke var der f.eks.. og urintest er jo en sikker test det også..

Joda, jeg er helt enig med deg :-) men han sjekket ikke etter livmor eller noe.. men urinprøven var positiv da ;-) han ville ikke undersøke så mye, fordi jeg skal til gyn imorgen.. :-) Gleder meg! :-D

Her tok jeg ikke hcg, den taes mest om man mistenker noe galt, for å da se om den stiger.

TuMmY LoVe

Joda, jeg er helt enig med deg :-) men han sjekket ikke etter livmor eller noe.. men urinprøven var positiv da ;-) han ville ikke undersøke så mye, fordi jeg skal til gyn imorgen.. :-) Gleder meg! :-D

Da er det ikke så rart.. hvis du skal til gyn.. :-) ikke alle leger som er like interessert i svangerskap tror jeg ;-) min lege undersøkte både vaginalt og kjente på magen - det var min 2.kontroll da.. 9+3 tror jeg.. før det sa hun at hun nesten ikke ville kjenne noe, så da pratet vi bare.. :-)

Det tas ikke hcg med mindre man har negative tester men mistenker graviditet, eller for å vite om hcg nivået stiger osv. Det tas jo urinprøve, og av den tar man g-test også :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Æ tok HCG prøve, men det va for å se stigning og for å få en pekepinn på kor langt æ va på vei da:)

Back
Topp