Lurer på ein ting ..

Mjølkesjokolade

Gift med forumet
Fredag for litt øve 1 veka sida tok eg glukosebelastningprøven.. Har enda ikkje fått svar, så ringte legekontoret i dag for å høyre.. Da sa ho i tlf at ho ikkje kunne seie noke om prøvesvara så legen måtte ringe meg.. Så eg lurer på, er det positivt eller negativt?

Dersom prøven var heilt fin f.eks.. Har tlfdama da lov til å seie det i tlf til meg? Eller må det lege til uansett?

Min erfaring er dessverre at dersom legen må ringe, er det ikke bare positive resultater:( Tlfdama har alltid kunnet fortelle meg resultatene på ting som har vært helt fine. Men så har jeg heller aldri tatt glukosebelastningstest - kan være det blir annerledes da, at legen skal foklare noe i forhold til testen eller noe, da er det jo uansett han/hun som må ringe.

Masse lykke til hvertfall!:)

LillianneLie skrev:
Min erfaring er dessverre at dersom legen må ringe, er det ikke bare positive resultater:( Tlfdama har alltid kunnet fortelle meg resultatene på ting som har vært helt fine. Men så har jeg heller aldri tatt glukosebelastningstest - kan være det blir annerledes da, at legen skal foklare noe i forhold til testen eller noe, da er det jo uansett han/hun som må ringe.

Masse lykke til hvertfall!:)

ok. Eg skjønna :)
Får berre vente å sjå til legen ringe.. 

Tusen takk for svar forresten :)
Og takk for lykkeønskinga.

Faktisk så har ikke tlfdama egentlig lov til å se på resultatene.
Pluss du skal ikke stole 100% på dem!
Jeg ringte inn etter å ha ventet 6 uker på røntgen svar.
Hun sa det sto at alt var bra.

Flere mnd senere var jeg hos legen, og nevnte jeg fortsatt var øm i ryggen, og hun gikk inn for å kikke på røntgen svaret.
Fikk da bekjed om at " Du har jo ryggmargsbrokk, så ikke rart du er litt øm"

HÆ???

Dårlig gjort av legen å ikke ringe å gi meg bekjed om dette da hun først fikk svaret og pokker ta hun dumme tlfdama som sa alt var fint!!!

Da jeg klagde på tlfdama til legen, sa hun at tlfdamene ikke har lov å gå inn å lese i åre journaler. Om det er rett eller ikke vet jeg ikke.

Back
Topp