Lurer litt..

Shauri

Forumet er livet
VIP
på om vi skal innføre litt mme jeg. Etter jeg har vært syk har jeg jo mye mindre melk og må bruke tid om jeg skal bygge opp mengden igjen. Er jo ingen problem sånn sett, kan fint gjøre det.. men.. sånn som det er nå er det kun jeg som kan legge han.. Med storebror ga jeg mme på kvelden nesten fra starten og det ble jo mer mme og mindre mm etter hvert og ved 6 mnd mistet jeg melken pga omgangssyken. Er bare to måneder til jeg skal begynne å jobbe også.. og da kan det jo være greit at mannen min kan få i han melk uten at jeg må ta ammefri fra jobben...

Føler meg litt klar til å innføre mme, men synes det er litt dumt gjort kanskje.. siden jeg har melk og har evnen til å bygge opp mer om jeg bare vil...

Dette må du nesten føle på selv =)
Kun du/ dere som har svaret på dette :D

Virker han sulten da?

Er blitt ekstra mye amming nå som jeg har vært syk - så jeg har merkbart mindre melk. Men nå innfører jeg jo gradvis mer fast føde også da, så vet jo ikke hvor mye vits det vil være med mme heller..

Jeg kan ikke så mye om sånt jeg, men hvis berta her har virket sulten hadde jeg nok gitt henne litt:-)

Jeg kan ikke så mye om sånt jeg, men hvis berta her har virket sulten hadde jeg nok gitt henne litt:)
Jeg pleier bare å slenge ut neste pupp, hehe. Så ordner det seg selv.. men det kan jo ikke akkurat mannen min eller evt barnevakter gjøre.... så da hadde det vært praktisk med mme liksom... ga han en flaske den ene dagen da jeg var syk og følte jeg behøvde energi selv - og da drakk han ca 100 ml, så jeg vet jo at han tar flaske/mme om han er sulten nok

Jeg tror ikke du skal føle noe "nederlag" om du velger å gi litt mme :)
Jeg begynte å gi noen flasker mme om dagen rett før jul fordi produksjonen plutselig dabba av og jeg klarte ikke å få den tilbake på rett kjør (ikke uten at vesla ble tydelig sulten og missfornøyd iallfall) Har ikke angra på det valget. :) Også koser mannen seg med at han også kan ordne opp og gi henne mat, uten at jeg må være til stede.:)

jeg hadde ikke nølt med å gi mme ;)
Her føltes det først som et nederlag når jeg måtte begynne å supplere på kvelden med mme, for hadde litt lite melk. Men så økte melkemengden igjen, men jeg fortsatte å gi 50/50 med mm og mme på kvelden for da først begynte hun å ta kveld kl 20 og sove i ett strekk til kl 00 :D ;) I tillegg pumper jeg ut overskuddet og fryser ned, slik at jeg har mm til pappan når han skal ut i perm :)

Blææææ gidd å være så politisk korrekt :D hehe
Jeg kan jo svare litt anderledes da, om du vil ;)
JEG hadde ikke valgt å gå over til mme om jeg hadde nok melk etter øking.
Dette fordi jeg vil amme lengst mulig og ikke vil innføre noe som kan minke melkemengden når jeg har mer enn nok fra før ;)
Ja, det er som regel jeg som må legge han, for han vil som regel ha litt ekstra før han legger seg. Men det er jammen ikke alltid, mamma er en stor del av livene til de små babyene og kan ofte være den som kan roe babyen best lenge, tross mme.
For oss er det riktig å gjøre det på denne måten, mannen bidrar med mye annet med babyen, og vi trives med det slik :)

Jeg tenker det samme som Fru H. Jeg vil også fullamme til han er 6 mndr, og synes personlig at alle som har mulighet til å amme bør gjøre det, fremfor å gi morsmelkerstatning. Det er ingen grunn til å gi erstatningen dersom en kan gi ekte vare! ;) Pump og ha i reserve dersom du ønsker større fleksibilitet, tenker jeg!

MEN jeg vet ikke hva som er best for dere - det vet dere best selv!

Jeg er glad for at jeg har melk. Og tydeligvis er vi på rett kjør igjen allerede. Bare to amminger i natt (regner ikke med 06:00 puppen som natt) :) Så blir ikke aktiv innføring av noe mme med det første.. men han får nok litt mme de gangene jeg skal ut på noe. Er ikke så ofte så tror det går greit.

Ja, det høres ut som en god plan! :)

Jeg er glad for at jeg har melk. Og tydeligvis er vi på rett kjør igjen allerede. Bare to amminger i natt (regner ikke med 06:00 puppen som natt) :) Så blir ikke aktiv innføring av noe mme med det første.. men han får nok litt mme de gangene jeg skal ut på noe. Er ikke så ofte så tror det går greit.

Så lenge det er unntaket og ikke regelen så gjør det vel ikke noe for produksjonen:-)
Snuppa her liker ikke mme, mannen prøvde å gi henne det når han sølte det jeg pumpet ut for anledningen (tannlegen).

Back
Topp