Lurer litt på...

Laura

Glad i forumet
Var hos legen idag og han kom frem til at min termin blir 4juni.
Selv kommer jeg frem til 27mai samme får jeg når babyverden regner det ut for meg.

Er det noen ny måte å regne termin på? :-/ Det er jo over 1uke forskjell..

Det blir jo uansett korrigert på ordiner UL, men syntes bare det var så rart at det er så stor forskjell.
Han skrev ikke ut helsekortet idag, så kan jo være han kommer frem til noe annet neste gang.

1dag i siste mens var 17august.

Det var rart at han regnet så mye "feil"
Forklarte han deg hvordan han kom frem til den datoen? Har du vanlig syklus på 28 dager? Eller lengre/kortere?

Nei, jeg sa bare hva jeg hadde regnet meg frem til og så regnet han og kom frem til 4 juni. Syntes det var så rart :-/
Har vanlig 28dagers syklus.

Rart... Man regner enten 280, 282 eller 283 dager (avhengig av hvor i verden man er), men jeg har aldri hørt om 290 dager... Med mindre man har lange sykluser...
En annen måte å regne på finnes ikke såvidt jeg vet, før man kan ta mål av embryoet/fosteret på en UL.

Skjønner ikke helt hvordan han kom frem til den, men.... Jeg hadde kommentert det dersom han holder fast ved det når du skal skrive helsekortet ;)

UL termin, lege/jordmor termin og din egen termin kan ha opptil flere uker slingringsmon. Med min første fødte så var UL terminen min 14 dager etter min egen termin. Så gutten kom til verden 14 dager før UL terminen :-) (altså på min egen termindato). :-) så det kan være forskjell på datoene.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

legen målte etter mens.termin 17 mai da.men plotter jeg inn mensdag på bv sine sider kommer 18 mai opp..min faktiske er nok rundt 14 pga tidlig el.tror ikke jeg hadde testet positivt 6 dpo;) og testet 3+ uke 4+6

Jeg var borti noe tilsvarende sist gang.. En vikar som satt meg en uke tilbake. Spurte flere ganger om det stemte.. Ja!
Kommer tilbake til fastlegen igjen som var enig meg meg.. Kanskje noe som ikke helt har lært det helt?!:/

Ja de korrigerer det jo på ordiner ul etterhvert uansett. Om jeg har termin 4 juni så er jeg jo ikke 2 uker engang på vei :-P hehe det stemmer ikke helt. Han må bare ha surra noe veldig når han har regnet ut :-P
Jeg tror mer riktig termin blir ca 25 mai uansett,tror jeg hadde litt tidlig el :-)

Jeg har vanlig 28 dagers syklus, og ut i fra mens var jeg 8 uker , men ble korrigert på tidlig ul til 7 uker, så det kan vist skje at syklusen/eggeløsningen har hatt ett annet tidspunkt enn forventet:p

Back
Topp