Lurer litt her....

*NaTaLiE*

Gift med forumet
Jørgen har sliti en god stund nå med hoste.... var hos legen og da fikk vi 2 forskjellige mixskurer vi skulle gi han....

Phenamin og Efedrin!!
det legen sa var at penamin var hostedempende, men på pakkningsvedlegget står det følgende:"Phenamin er ett antihistamin. Motvirker virkningen av histamin som frigjøres ved allergiske reaksjoner, Phenamin brukes mot allergiske lidelser og kløe"
står ingenting om hoste[8|] syntes dette er veldig rart, noen som vet og kan gi meg en forklaring??[8|]

på efedrin flasken står det heller ingen ting, legen sa den var slimløsende[8|]

håper noen kan hjelpe meg?????

phenamin har jeg ikke vært borti, men efedrin har guttungen min fått og!!  medisiner kan jo ha mange virkemåter...   efedrin fikk guttungen for roe ned halsen..   den "bedøver" halsen, så de ikke hoster så veldig..   men når småen fikk efedrin så måtte han rett i seng etterpå, for han ble helt slått ut av den:)

ORIGINAL: kajan

Aner ikke med Phenamin, men jeg fikk efedrin av legen nå og på den står det at den er hostedempende.. står ingenting om slimløsende...

takk for svar[:)]
ok!! på denne flasken står det ingenting, syntes det er rart[8|]

ORIGINAL: mamma_23

phenamin har jeg ikke vært borti, men efedrin har guttungen min fått og!!  medisiner kan jo ha mange virkemåter...   efedrin fikk guttungen for roe ned halsen..   den "bedøver" halsen, så de ikke hoster så veldig..   men når småen fikk efedrin så måtte han rett i seng etterpå, for han ble helt slått ut av den:)

takk for svar[:)]

snuppa her bruker phennamin daglig. men det er kun effektivt mot kløe. hun har atopisk eksem, og for at hun skal sove godt om natta og ikke klø seg til blods, så bruker vi phennamin. har aldri hørt at det er hoste demmende..... phennamin blir som regel brukt hvis en har eksem eller alergier som klør....
efedrin hostesaft brukte vi når hun hadde luftvei infeksjon, men noen barn kan bli ekstra gira av efedrin. snuppa sovna godt av det......

ORIGINAL: *lilla gumman*

Phenamin høres merkelig ut å gi til en gutt som er plaget med vanlig hoste forårsaket av virus/bakterier. Men mulig legen mistenker allergi.

Jeg ville nok ikke gitt han Phenamin, heller Efedrin. Sistnevnte er en slimavsvellende middel, ofte brukt til barn med falsk krupp.

Men er du usikker så ikke nøl med å ringe legevakten.

God bedring til gutten din[:)] (varm solbærsaft med en liten skjed honning gjør også godt når enn har hoste)

det er det ikke rart jeg reagerte da!!
men hvis legen mistenker allergi, så burde han vel nevne det for meg[8|]

takk for svar,[:)]
 vet iallefall at han ikke skal få den noe mere, og jeg skal ta en telefon til legen og høre hva han tenker på............

Back
Topp