lurer fælt....

BabyBell_06

Betatt av forumet
har tusen spørsmål... er førstegangsmor og lurer på d meste... nå kom jeg til å tenke på hvilket vaskemiddel bør jeg bruke på babyens klær og kluter ol....? og må jeg bruke tøymykner...? og hvilken da.....? 

og trenger man eget stellebord med badekar og sånt.... jeg har en kommode på bade og tenkte jeg skulle legge sånn stellepute på den... og ellers bade babyen i en sånn balje.. er d like greit eller...?

og en annen ting... "alle" her snakker om barnerommet... jeg og sambo har bare ett soverom i leil vår... har akkurat pusset opp og flyttet inn... har malt en vegg i rommet lys rosa til lille pia... ellers ahr hun fått vugge, egen stor kommode og ellers litt ting og tang... er dette nok, eller trenger babyen eget rom helst....?

føler meg litt dum, men har liksom ikke så mange å spørre rundt meg.... og her inne har jeg til nå fått innmari god hjelp... [:)]

ja koselig skal hun få d uansett.... [:)] men man skulle jo ønske man kunne kjøpe alt man kommer over.... men d har vi ikke plass til...

en annen ting jeg ikke finner ut av er hvilken bilstol vi skal kjøpe... noen råd om d noen....?

og i vogna vi skal kjøpe; emmaljunga edge duo combi, hvilken pose bør/skal jeg ha i bagen....? med tanke på vinter... og kanskje muligheten til å ha den lenge... kan de brukes i sportsdelen på vogna....?

hmmmm... ingen natt fugler med gode råd hær....?? jeg sitter nå å venter på samboeren min som absolutt måtte ut på byen idag....!! [:@] blir så sinna....! jeg vil oxo... eller helst vil jeg bare at han skal være hjemme med meg....!

Eg blei me på fest i går. Å det va skikkelig drid!! For eg og ville drikka. Ikkje det sama uten!!! Eg har og kjøpt emmaljunga sånn duo. Kjøpte saueskinns pose, det anbefalte han i butikken. Han sa det sko gå an å bruke den i sportsvogn delen og. Det så e bra me sauekinn at de stenge ute både kulde og varme [:)]

Heisann!!!

Vaskemiddler: Jeg bruker neutral som suki, og nøytralt skyllemiddel.
Stellebord:     Det har jeg ikke plass til... kjøper en stellematte og legger oppe på vaskemaskinen
                   det fungerer kjempe bra!!!! Jeg har også en badebalje fra førstemann. Den setter
                   jeg bare i dusjen og bader den lille i.. Man må ikke kjøpe seg arm og fattig på masse
                   utstyr...
Barnerommet: Jaha du....., Sebastian har eget rom.., men den første tiden med han synes jeg st det
                   tryggest å ha han inne på mitt rom. Et perfekt barnerom er ikke noe å stresse med.
                   Tenk på at du har med en baby å gjøre.. Annerledes er det når barnet beg å bli 1 år.
                   Kos deg masse med knøttet inne på rommet deres. Da sover dere alle godt, og du kan
                   slappe helt av, for du er sikker på at du våkner når hun gjør det[:D] 

Pose:            Jeg har voksipose fra sebastian, (han er tre og brukte den i vinter også)
                   Helt genialt!! Den er av ull og dun, kan vaskes, brettes ut som teppe, du
                   trenger ikke mye klær på babyen/barnet under.. Og det er økonomisk lønnsomt.
                   Vel den koster 1990 kr, men med tanke på at du har den opp til barnet er 4 år,
                   er det ganske mye spart... Ellers må du jo kjøpe ny pose hvert år..

Er det noe du lurer på er det bare å spørre. Jeg har som sagt vært gjennom dette før[;)]

takk for mange fine svar.... [:)] blir litt lettere til sinns når man får litt råd fra andre som har d som meg eller nylig har blitt mamma... er jo ikke d samme nå som da våre foreldre gikk med oss... [:)]

dere får bare si ifra om jeg spør for mye, men her kommer flere spørsmål.... hihi...

bilstol....? hvilken? den må vi vel ha klar til babyen skal hjem med bil fra sykehuset...

noen som har stelleveske å anbefale..?

skal babyen bruke pute....? har hørt så mye forskjellig...

Jeg har kjøpt en vanlig kommonde med stelle matte oppå. skal ha en balje ved siden av.

Hva skal man med en kommode med baje i senere?? fikk tipset med mange som har små at det er bare tull å kjøpe med balje, bajen som er i kommoden, blir for liten etter noen mnd, og da må du bruke balje likaevel

Dessuten er stelle kommodene drit dyr, kjøpte meg den fine på bohus til 998,- og en fin stelle pute til 299,-

Det er det jeg mener om den saken!!!

ORIGINAL: snusket_

takk for mange fine svar.... [:)] blir litt lettere til sinns når man får litt råd fra andre som har d som meg eller nylig har blitt mamma... er jo ikke d samme nå som da våre foreldre gikk med oss... [:)]

dere får bare si ifra om jeg spør for mye, men her kommer flere spørsmål.... hihi...

bilstol....? hvilken? den må vi vel ha klar til babyen skal hjem med bil fra sykehuset...

noen som har stelleveske å anbefale..?

skal babyen bruke pute....? har hørt så mye forskjellig...

Babyer skal ikke bruke pute!!
Dette pga av nakken..

Back
Topp