lure på

EJ&AS

Gift med forumet
om man kan få dagpenga fra nav viss man ikke jobbe men vet at man blir ansatt i ei stilling fra og med feks. februar?
Hvordan funker det der? eller er det bare viss man ikke har fått seg jobb?[&:]

du har ingen jobb nå, men begynner å jobbe i februar?
Da får du ingen penger fra aetat - fordi du ikke har opptjent deg rettigheter til å få det.
Gotta earn some to get some..

Du kan jo søke, du er jo arbeidsledig nå, og kan ta jobb nå[:)]

ORIGINAL: Dollface

du har ingen jobb nå, men begynner å jobbe i februar?
Da får du ingen penger fra aetat - fordi du ikke har opptjent deg rettigheter til å få det.
Gotta earn some to get some..

er ferdig med permisjon min 2 desember. Å har opptjent grunnlag. Men har ikke jobb fra desember, men mulig at jeg får jobb fra å me februar. Så derfor lurte jeg bare. Skal flytte så, men jobben er ikke ledig før da, så måtte bare høre hvordan.
Kan jo gå å få dagpenger på det grunnlag av at jeg ikke har jobb, men når jeg vet at jeg feks. har jobb fra feb, så er spm om jeg kan få dagpenger frem til da, eller?

jeg leter etter jobb dagling, men det er lite ledig, å de aller fleste som er ledig har jeg ikke kompetanse til. Er ikke interessert i å sitte på ræva. Er bare interessert i å ikke være peiseblakk i 2 mnd bare for at jeg ikke får jobb før.

Så lenge du ikke har vært i jobb nylig og opparbeidet deg rett til dagpenger, så har du ikke krav på det.
alternativet er sosialen, men da skal dere ha DÅRLIG råd.

Så lenge du ikke har vært i jobb nylig og opparbeidet deg rett til dagpenger, så har du ikke krav på det.

Hun har jo vært i mammaperm, permisjonspengene er grunnlag nok[:)]
og du er jo arbeidsledig i januar og februar og kan ta jobb da[:)] Ergo vil jeg si at du har krav på arbeidsledighetstrygd[:)]

ORIGINAL: OtilieSmilie

og du er jo arbeidsledig i januar og februar og kan ta jobb da[:)] Ergo vil jeg si at du har krav på arbeidsledighetstrygd[:)]

jepp, er jo det jeg også mener. Er usikker.
Nei, jeg har vært i permisjon som sakt dollcace, g har grunnlag derfra så jeg kan jo gå likevel fra og med 2 desember. Men det jeg mener er at viss jeg VET at jeg har en jobb fra feks. februar om jeg da har rett, eller om perioden i mellom endt permisjon, å ny jobb blir mitt eget problem.
Jeg trenger ikke gå på sosialen, for SÅ dårlig råd har jeg ikke. Har spart litt i tilfelle jeg ikke skulle få jobb fra og med 2 desmeber, men det rekker ikke til i 2 mnd.

ORIGINAL: *Saile sin mamma*

ORIGINAL: OtilieSmilie

jepp, er jo det jeg også mener. Er usikker.
Nei, jeg har vært i permisjon som sakt dollcace, g har grunnlag derfra så jeg kan jo gå likevel fra og med 2 desember. Men det jeg mener er at viss jeg VET at jeg har en jobb fra feks. februar om jeg da har rett, eller om perioden i mellom endt permisjon, å ny jobb blir mitt eget problem.
Jeg trenger ikke gå på sosialen, for SÅ dårlig råd har jeg ikke. Har spart litt i tilfelle jeg ikke skulle få jobb fra og med 2 desmeber, men det rekker ikke til i 2 mnd.

Du har jo fortsatt ikke jobb i desember og januar, og kan jobbe da, du kan frks ta et vikariat[:)]

Back
Topp