Lure litt på..

endelignrtopåvei

Glad i forumet
Julibarna2014
om eg bjunne å få veeeldig lite melk igjen... Madeleine får nå både grøt, middag, fruktmos, yoghurt og brødskiver.. Får i alt 4 måltider te dagen, morgen får hu enten bare melk, eller melk og brødskive.. Og på kvelden får hu melk og litt grøt.. Men ofte på kvelden så går d bare et par minutt så e hu liksom ferdig, men eg "tvinge" i hu litt merr, altså hu vrir seg vekk og eg putte puppen i na flerre ganger, og bytte side mange ganger, i håp om at hu ska få i seg litt... Vett jo isje kor mye hu drikke, men kan isje heilt tro hu e mett heller, for hu vil alltid ha grøt ittepå...?? Om morgenen derimot bruke me gjerne 20-30 minutter på ammingen. E så redd for at melkå ska forsvinne heilt hvis hu isje vil ha så mye om kveldene, og d va liksom d som sko ver "hovedmåltidet" me melk framover siden eg ska begynne å jobbe i slutten av mars.. Hmm, miste eg melkå fort hvis eg bare amme skikkelig den eine gangen om morgenen???

Nei hu får bare mm, og vann te di andre måltidene.. E egentlig d som e problemet og, at hu vil isje ha flaske, og heller isje melk fra tuttekopp, kun vann fra tuttekopp.. ka gjør eg då liksom?? [&:] Hu får i seg en del vann, men hu trenge jo melk og ei stund te vel? 

Sånn er det her også.... Hun nekter mme. Men er redd 2 måltid med mm er for lite.. De skal ha mm eller mme fram til 1 år..

Ifølge helsesøsteren vår får de i seg nok mm om man ammer 2-3 ganger i døgnet.[:)] Hva er grunnen til at du ikke ammer i før/etter måltidene?

ORIGINAL: piip

Ifølge helsesøsteren vår får de i seg nok mm om man ammer 2-3 ganger i døgnet.[:)] Hva er grunnen til at du ikke ammer i før/etter måltidene?

Jeg ammet etter hvert måltid i starten... Men nå har hun 6 tenner og biter meg ihjel, Jeg ønsker ikke amme noe mer enn kun på morgenen og til kvelds.. Har helst ville byttet ut til mme,men det nekter hun å ta.

ei venninne ammet babyen sin til 10 måneder, da ved kveld og morgen. funket fint det. husk at nå får hun jo store måltider resten av dagen og trenger ikke stort måltid til kvelds, holder nok med en sup før hun legger seg ;)

ORIGINAL: Nataleen

ORIGINAL: piip

Jeg ammet etter hvert måltid i starten... Men nå har hun 6 tenner og biter meg ihjel, Jeg ønsker ikke amme noe mer enn kun på morgenen og til kvelds.. Har helst ville byttet ut til mme,men det nekter hun å ta.

Skjønner godt du vil unngå biting. Men får du til amming morgen og kveld er det absolutt nok for å godkjennes som amming frem til ett år. [:)] (Jobber man fullt rekker man faktisk ikke mer enn det dersom man ikke nattammer.)

Jeg ammet min første kun morgen og kveld fra han var ni måneder til han han var godt over året. Hadde bra med melk til det, så det burde gå fint[:)]
Man bør amme før måltidet hvis man vil holde ammingen ved like, men det gjør du kanskje.

Ok, så to ganger e nok? Eg begynne i jobb 28 mars, og då va planen at eg ska amme på kvelden, og bytte litt på morgen eller ettermiddag, alt itte ka vakt eg har, jobbe enten 9.15 - 16.45 eller 7.15 - 14.45, åsså får eg vel en halvtime pause kver dag når eg amme?? Så då tenkte eg at eg kan komme en halvtime seinere på seinvakt, og gå hjem en halvtime før på tidligvakt.. då går d liksom fint me to amminger kver dag.. Føle meg litt fæl og som ska bjunne så tidlig på jobb, hu e jo bare rett over 7 mnder då, men d går nok fint hjemme me pappaen og [:)]

2 ganger skal holde ;) melka regulerer seg deretter. selv om man ikke har brystspreng betyr det ikke at man ikke har melk husk;)

Her er planen å amme gjennom første vinteren i barnehagen
Blir vel bare morgen og kveld etterhvert, men ikke riktig enda [;)]

høres ut som det e mindre.. du må pumpe deg hvis du vil holde den oppe..det gjorde venninnå mi..jentå hennes var enten for opptatt med ting rundt seg eller spiste nok om dagen te å amme... så hu pumpa seg alltid om kvelden itte hu jentå hadde lagt seg. hu gir ennå morgen og kveld

Eg klare isje pumpa någe lenger... har sje kont gjort d på et par måneder, men hu spiste en del nå ikveld då.. så får bare satsa på at d holde i någen måner te [:)]

Back
Topp