Lur 1,5åring

Vela❤️

Forumet er livet
Marsipanene 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hvor lenge sover (eller sov om dere husker tilbake i tid) deres 1,5-2-åringer på dagen? Når legger de seg på kvelden og når våkner de om morgenen?
 
Eldste sov ca en time, tror jeg, kuttet luren da han var nesten to år, men er allergisk så han sov alltid på våren. Yngste sov vel 1-2 timer i den alderen, kuttet til en time da han var to. La seg ca 18-19 om kvelden og sto opp seks. Begge har Til tider vært mye våkne om natta.
 
Min sov lur på ca 2 timer i den alderen. Sovnet mellom 12 og 12.30, la seg rundt 19, men brukte 1-1,5 time før han sovnet :hilarious:

Ved 2 år og 5 mnd stoppet han selv å sove lur på dagen. Gikk fra 1,5 time til å nekte å sove, begynte sovne akkurat 19 og bruke 5-10 min på innsovningstid. Så det ordnet seg greit til slutt :p
 
Eldste sov ca en time, tror jeg, kuttet luren da han var nesten to år, men er allergisk så han sov alltid på våren. Yngste sov vel 1-2 timer i den alderen, kuttet til en time da han var to. La seg ca 18-19 om kvelden og sto opp seks. Begge har Til tider vært mye våkne om natta.
Min sov lur på ca 2 timer i den alderen. Sovnet mellom 12 og 12.30, la seg rundt 19, men brukte 1-1,5 time før han sovnet :hilarious:

Ved 2 år og 5 mnd stoppet han selv å sove lur på dagen. Gikk fra 1,5 time til å nekte å sove, begynte sovne akkurat 19 og bruke 5-10 min på innsovningstid. Så det ordnet seg greit til slutt :p
Lot dere dem sove så lenge de ville eller vekket dere? Vi satte en grense på 1,5time etter sommeren, men lurer på om det begynner å bli for lenge for har plutselig blitt vanskelig å legge og våknet tidlig den siste måneden. Vurderer å prøve bare en time siden hun sover hele natten uten oppvåkning. Før sov hun 19-07 +1,5time lur. Nå sovner hun mellom 19:30 og 20 og våkner ofte mellom 05:30 og 06:30. Gjorde det før vi stilte klokken også.
 
Vår sover fra 20 til 07 og fra opp til 3t fra 12-14/15 på dagen. Hun våkner flere ganger om natten ennå.
 
1-2 timer. 16 mnd da så teller kanskje ikke.
Ved 16måneder så sov min også 1-2timer. Sjelden bare 1 da. Hun er 4 måneder eldre og lurer på om det ikke burde være mer enn en time nå. Tenker å høre med de ansatte på avdelingen i barnehagen. Vil jo ikke at hun skal være helt zombie verken der eller hjemme.
 
1 1/2 - 2 timer midt på dagen. Vekte etter 2 timer. La seg kl 18.00 og sov til ca 07.00
 
Sov 2 timer, fra ca 11:30. La seg kl 19. Våknet kl 05-06.

Nå er han 2,5, og sover halvannen time (vi ber dem vekke i bhg). Leggetid og våknetid er det samme.
 
Hvor lenge sover (eller sov om dere husker tilbake i tid) deres 1,5-2-åringer på dagen? Når legger de seg på kvelden og når våkner de om morgenen?
Mellom 1 - 3 timer, kom litt ann på om vi trillet ute eller hun sov inne. Sov ca 20.00 - 07.00/08.00 (våknet ofte om natten da) :)
 
1,5 år, sover ca 1,5-2,5 time på dagen. Legges ca 19.30, sovner mellom 19.45 og 20.30, sover til mellom 6 og 7 om morgenen, litt avhengig av hvem som står opp først av pappaen og meg. :happy:
 
Min på 21 mnd sover 1-1,5 timer fra ca 12, men som regel kun 1 time (aldri vært den store dagsover).

Legger seg 19/1930, sovner fort, og sover til rundt 0630/7 :)
 
Sover ca 1-1.5 time midt på dag. Legger seg etter barne tv og står opp i 7 tiden
 
Liten oppdatering herfra:

Diskuterte med barnehagen om at jeg ville prøve å kutte ned luren fra 1,5time til 1time. De trodde også det ville hjelpe på hvor lang tid hun brukte på å sovne om kvelden og det har det virkelig gjort. Tilbake til å sovne etter 10-20 min nå. Våkner ikke lenger mellom 05 og 06, men mellom 06:30 og 07:30 som vanlig. Våkner med en gang når hun vekkes etter en time og spretter opp og klar for lek med en gang:happy:
 
Back
Topp