lupus antikoagulant, noen med det samme??

Lindus77

Betatt av forumet
Novemberskattene 2014 <3
Etter jeg hadde en dødfødsel i januar, har jeg nå fått påvist Lupus antikoagulant, og har startet på Albyl e, samme dag jeg fikk strek gravid test (dette var i går mandag) er nå 4+6. Skal om noen få uker over på sprøyter som jeg må sette hver dag resten av svangerskapet, lurer på om det er noen andre her med samme og evt erfaringer dere har? :)
 
Eg veit faktisk ikkje kva det er..?:smiley-ashamed005
 
Det er en sykdom som gjør at jeg lett kan danne/få blodpropper i kroppen, morkake etc, så er satt på blodfortynnende tabletter nå først i noen uker, føre jeg går over og må ta blodfortynnende sprøyter hver dag resten av svangerskapet i fra ca uke 9-10.
 
Trist å høre om dødfødselen din...
Jeg har ikke det samme, men jeg gikk på blodfortynnede sprøyter (klexane) sist svangerskap, pga overstimulering etter ivf. Gikk på det frem til uke 18. Ville bare si at du ikke trenger grue deg til sprøytene, for det venner man seg overaskende for til :) Lykke til!
 
Jeg har. Bare send meg pm om du lurer på noe. Har mange SA bak meg, men har også fem flotte barn og 6. på vei. :)
 
Hei :) sniker fra september her. Jeg har lupus, SLE. Dvs jeg har en del av de antistoffene. Jeg er positv for SSA, men ikke SSB og antifosfolid. Så jeg skal i utgangspunktet ta albyl e, men jeg kaster de opp :/ slapp å ta fragmin-sprøyter fordi jeg ikke hadde Antifosfolid. Har de andre lupus antistoffene også (ANA blant annet, husker ikke alle).
Så jeg blir ekstra fulgt opp ved Revmatologisk og kvinneklinikken.
Hvilke antistoffer er det du har?
De jeg har gir økt sjangse for hjertefeil blant annet.. Så da skal jeg følges enda mer opp i uke 15-18 pga det.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lite tips med sprøytene forresten: (har tatt de før) klem huden hardt mellom to fingre og stikk mellom der. Da blir nervene "lurt", siden du ikke kan få vondt to ganger samme sted kjenner man mye mindre av sprøytene :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp