Lunsj

smiiley

Andre møte med forumet
Hva gir dere barna til lunsj? Han er ikke så interessert i skive enda så han har kun fått litt frukt og pupp om han vil ha det, er ikke så interessert i det heller lenger!

2 brødskiver, fruktmos og 100 ml mme.

Varierer litt, men som regel får han mme + skive/fruktmos.

Så mye deres spiser! Min spiser litt fruktmos og en halv skive, vann til drikke

Min spiser ikke en hel skive altså, og ikke hver dag han får skive heller ;)

Ånei :p men hun over her da, 2 skiver spiser jo jeg :D
Hehe, ja, er forskjell på barna :p min har vært småspist hele veien da. Spiser gjerne små måltider og heller annenhver time :p

Får ofte 1 skive og fruktmos :-)

Hehe. Han spiste en halv skive frem til for rundt to uker siden, da tok han helt av. Men i samme periode sluttet han helt å spise middag da. Nå nekter han helt alle typer middagsmoser, kan spise litt middag i biter men ikke på langt nær den mengden han spiste da han spiste mos. Nå er det ikke alltid han drikker så mye av den mme'en da, men jeg tilbyr han hvertfall 100 ml.

Han er stor da. 8 måneder og sannsynligvis bikket 10 kilo.

Skive i biter, litt frukt/fruktmos og 120ml mme. Sjelden har drikker opp all melka, men skiva og frukten går som regel ned ;)

1 brødskive som eg no dyppar i fruktmosen. Da går skiva ned på høgkant :P også får han resten av fruktmosen. Før legging blir det ei flaske med mme.

Hehe. Han spiste en halv skive frem til for rundt to uker siden, da tok han helt av. Men i samme periode sluttet han helt å spise middag da. Nå nekter han helt alle typer middagsmoser, kan spise litt middag i biter men ikke på langt nær den mengden han spiste da han spiste mos. Nå er det ikke alltid han drikker så mye av den mme'en da, men jeg tilbyr han hvertfall 100 ml.

Han er stor da. 8 måneder og sannsynligvis bikket 10 kilo.

Da tar han sikkert igjen for middagen :-) stor var han jo også, min er "bare" 8,5 :-)

En skrive i biter og 120ml mme :)

Eg får bare prøve med skive! Vil ikke ha pupp for tiden og mme vil han hvertfall ikke ha! Håper det bare er for en periode!

Eg får bare prøve med skive! Vil ikke ha pupp for tiden og mme vil han hvertfall ikke ha! Håper det bare er for en periode!
Det går seg nok til, har perioder her også hvor det er ting han ikke vil ha. Bare å tilby noe annet noen dager for så å prøve igjen :)

Bare pupp. Hvis vi er utomhus er det det måltidet som spises ute så da er det enklest ;) Om du gir grøt og middagsmat, trenger du ikke stresse med brødskive sånn næringsmessig. Her øver vi litt mens jeg spiser brødskive så får hun smake av meg. Hun har ingen problemer med det men hun går liksom lei før hun får i seg nok til å bli mett så blir bare litt småspising av det liksom.

Fruktmos og øving på brødskive.. Ser ut som det er populært, hverfall med leverpostei:) eventuelt amming

Dersom hun får skive dyppet i fruktmos, går hele skiva med. Skive med annet pålegg på er ikke noe suksess.
De siste dagen har hun spist en hel pære i biter, men det er kanskje ikke så bra å gi så mye frukt.
Måltidet avsluttes med 90-120 ml mme

Back
Topp