Lunsj 1.juledag

Boblefrua

Forumet er livet
Når du er bedt bort på den lunsj 1.juledag (og har nærmest julematen i ganen fortsatt), hva håper du verten har gjort i stand da?
På et varmt/kaldt koldtbord:)

Vi pleier alltid ha restelunsj 1.juledag. Med kald ribbe og kalkun, og masse godt pålegg, brød og tilbehør. :)

Fisk syntes jeg er godt, røkelaks og ørret er mine favoritter til slik mat :)

Vi pleier alltid ha restelunsj 1.juledag. Med kald ribbe og kalkun, og masse godt pålegg, brød og tilbehør. :)
Vi skal ikke feire julaften hjemme, så det blir ikke så mye rester:p

Fersk frukt oppskåret, gjerne en fruktsalat. Synes det blir så mye salt og feit mat, så noe friskt er himmelsk!

Jeg har ikke julematen langt oppi halsen første juledag, og setter pris på godt julepålegg. Som for meg er fenalår (ikke i år, gravid) og julesylte, lammerull og ei god skinke, sånn man skjærer opp selv, lettrøkt. Ost og syltetøy, rett og slett "alle gode saker".

Takk for mange svar. Tar gjerne flere innspill:)

Opp :D

Gjerne spekemat og pastasalat :)

Vi også.... Men må innrømme det ikke alltid er like digg, hvis jeg ble ekstra stappfull kvelden før :p

Karbonader
Laks og eggerøre
Roastbiff
Reker

Liker ikke dette selv, men vet mange gjør det :D

ImageUploadedByBV Forum1449433833.901520.jpg
Laga detta sist romjul. Blei gla'e gjester ;) Blir fort mykje tung mat:) So kan ein gjera eindel kvelden før:)

Spekemat, ost, sild og salat.

Kanskje en frisk gazpacho I shotglass?

Back
Topp