lungebetennelse

• Trådstarter Trådstarter M*
  • Opprettet Opprettet

M*

Forumet er livet
VIP
hva er symptomer?

var hos legevakta i går..crp på 8 og piping i lungene (han har astma),men de mente han ikke hadde lungebetennelse.. kan han ha det for det? legevakta er jo rimelig udugelig i grunn!

Slapphet, hoste, tungpust, feber (trenger ikke alltid å være et symptom).. Legen kan høre knatrelyder over lungene når han lytter på han.

Lungebetennelse kan skyldes både bakterier og virus, så CRP trenger ikke å være høy. CRP er høyere ved en bakteriell infeksjon enn ved virusinfeksjon f.eks [:)]

ORIGINAL: malii

Slapphet, hoste, tungpust, hurtig og stønnende pust, feber (trenger ikke alltid å være et symptom).. Legen kan høre knatrelyder over lungene når han lytter på han.

Lungebetennelse kan skyldes både bakterier og virus, så CRP trenger ikke å være høy. CRP er høyere ved en bakteriell infeksjon enn ved virusinfeksjon f.eks [:)]

det er som å beskrive Teo, det[&o] han puster så sinnsykt fort. korte og kjappe åndedrag!![&o]

hvor farlig kan lungebetennelse være? kan jeg vente med å dra til legen til i morgen eller bør jeg dra nå? blir så bekymra jeg[:(]

dritlege som mente han ikke hadde det i går. han hadde sikkert ikke peiling!!![:(]

er jo ikke sikkert at han har det,men NOE er det i hvertfall[:(]

Huff, så ekkelt da. Håper du finner ut av hva det er fort.
Masse god bedringsklemmer fra meg og Ingrid til lille Teo![:D][:D][:D]

ORIGINAL: monjen

Slapphet, hoste, tungpust, hurtig og stønnende pust, feber (trenger ikke alltid å være et symptom).. Legen kan høre knatrelyder over lungene når han lytter på han.

det er som å beskrive Teo, det[&o] han puster så sinnsykt fort. korte og kjappe åndedrag!![&o]

hvor farlig kan lungebetennelse være? kan jeg vente med å dra til legen til i morgen eller bør jeg dra nå? blir så bekymra jeg[:(]

dritlege som mente han ikke hadde det i går. han hadde sikkert ikke peiling!!![:(]

er jo ikke sikkert at han har det,men NOE er det i hvertfall[:(]

Spørs jo på allmenntilstanden hans..[:)] Sliter han voldsomt med pusten, så bør jo du oppsøke lege.. Men får du i han masse drikke og han har våte bleier, gir god kontakt tilbake til deg med blikk, smil osv, så kan du drøye det til i morgen [:)]

Nikolai hadde en respirasjonsfrekvens på 60 natten før jeg dro til lege, høy feber, irritabel og slapp, stygg hoste..

her er det ikke noe smil å se. han ser på meg,men med triste øyne. han klynker konstant,og har stort sett sovet i hele dag. får i han litt væske,men null mat. de siste bleiene hans har ikke vært veldig våte[&:]

repsirasjonsfrekvens?

antall pust pr minutt [:)]

Hm..Har han høy feber? Får han paracet? Evt ibux? Mat er ikke så viktig, bare tilby han mye drikke, uansett om det er brus eller vann [:)] 

antall pust pr minutt [:)]

Hm..Har han høy feber? Får han paracet? Evt ibux? Mat er ikke så viktig, bare tilby han mye drikke, uansett om det er brus eller vann [:)] 

han liker ikke brus eller saft.. han drikker litt vann og litt mme.. men ikke mye..

ga han paracet før han la seg nå.. i stad hadde han 39,5 i feber.. skal telle antall pust pr minutt nå...

62 pust på ett minutt!!! er ikke det veldig mye??[&:]

hvordan fant de ut at Nikolai hadde lungebet.? Hva får man evt for det da,slik at de blir bedre?

Stakkars Teo. [:(] Kan høres ut som bronkitt også, som Sebastian hadde rett før jul. Da gikk han på antibiotika i 10 dager for å forhindre at det utviklet seg til lungebetennelse. Det kan nok være lurt å ta han med til legen igjen imorgen, ja.

ORIGINAL: monjen

62 pust på ett minutt!!! er ikke det veldig mye??[&:]

hvordan fant de ut at Nikolai hadde lungebet.? Hva får man evt for det da,slik at de blir bedre?

Samme som Nikolai hadde.. Jo, det er over normalen, tror alt over 40 er unormalt..?

Jeg tok han til lege, så hørte hun knatring over lungene. Trengte ikke å ta blodprøve engang, fikk bare med oss antibiotika [:)] 

Behandligen kommer jo ann på om det er virus eller bakterie-infeksjon. Er det virus er det ikke hjelp i å bruke antibiotika.. Da må den gå over av seg selv.. Det kan være hjelp i astmamedisiner, og det har jo Teo fra før så det er jo bare å bruke [:)]
Er det en bakteriell-infeksjon, så får man antibiotika man skal bruke i 10-14 dager [:)] 

Uff, skjønner godt at du blir bekymra.

Hvordan går det med søte Teo nå da?

Håper han blir fort frisk. God bedring til dere alle.

Klemmer på

Jeg trodde i noen minutter her at formen var bedre.. men nå er han tilbake til "sove-gutten" som bare ligger der og orker ikke stort. har fått time hos barnelegen i Ski halv 3. Håper han finner ut av det! [:)]

Godt dere har time til barnelege.

Håper de finner ut hva det er!

Hold oss oppdatert da[:)]

Og lykke til!

ORIGINAL: Katey

Godt dere har time til barnelege.

Håper de finner ut hva det er!

Hold oss oppdatert da[:)]

Og lykke til!

skal oppdatere dere![:)]

takk[:)]

Masse lykke til Teo!
Og mammaen hans.. :)

takk for at dere er så snille og bryr dere sånn[:)]

kom hjem fra legen i stad. ørebetennelse og lungebetennelse. akkurat som jeg hadde på følelsen!! så nå fikk han en pencilin kur som smaker "godt",og som han skal ta morgen og kveld i 10 dager. da blir han nok raskt bedre[:)]

puh..godt å komme seg til en lege som faktisk kan JOBBEN sin!![:)]

Back
Topp