Lungebetennelse/bronkitt?

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Er det noen andre som har eller har hatt lungebetennelse under graviditet? Jeg har ikke vært hos legen, men lurer på om det kan være det evt. bronkitt. Hoster masse grønt slim, og det er utrolig vondt i brystet når jeg hoster. Er ganske slapp og har lite energi, men siden vi ikke er hjemme så har jeg ikke fått målt temperaturen. Hvis jeg har feber, så er den ikke særlig høy.

Venter tvillinger og skal inn på ultralyd i morgen, og tenker det går greit å vente med å snakke med lege til da så lenge allmenntilstanden min ikke blir verre.

Noen som har hatt det samme?
 
Uff, det høres ikke godt ut:( Ingen erfaring, men siden lungeinfeksjoner kan bli alvorlige under graviditet, ville jeg bare si at du må ha lav terskel for å dra på legevakta idag hvis du skulle bli værre! God bedring❤️
 
Uff, det høres ikke godt ut:( Ingen erfaring, men siden lungeinfeksjoner kan bli alvorlige under graviditet, ville jeg bare si at du må ha lav terskel for å dra på legevakta idag hvis du skulle bli værre! God bedring[emoji173]️

Takk! Ja, jeg kjenner etter i løpet av dagen. Men skal bli ganske mye dårligere får jeg drar ned på legevakta her i Oslo. Man blir nesten automatisk sykere av å gå dit. Men timen er heldigvis tidlig i morgen på Riksen.
 
God bedring! Håper du slipper unna uten å bli verre :)
 
Takk! Ja, jeg kjenner etter i løpet av dagen. Men skal bli ganske mye dårligere får jeg drar ned på legevakta her i Oslo. Man blir nesten automatisk sykere av å gå dit. Men timen er heldigvis tidlig i morgen på Riksen.
Ser den:) Lykke til på kontroll i morgen!
 
Hei dere! Undersøkelsen gikk kjempebra og guttene er jevnstore og veldig aktive og fine. Hun sjekket om livmorhalsen hadde blitt påvirket siden jeg hoster så veldig, men det hadde den heldigvis ikke. Jeg tok blodprøver for å sjekke CRP, men hvis jeg ikke hørte noe så var den fin. Og siden jeg ikke har hørt noe, så er det et virus jeg har fått. Men jeg hoster fortsatt som en gal og har fått strekk i magemusklene pga det. Må nesten bare le, for det er ikke vondt å hoste i seg selv lengre, men nå gjør det vondt i magemuskulaturen...

Ingen av de andre i huset som er smittet, så tror dette går på gravidkvoten. Håper bare det gir seg snart, for det er så slitsomt å være potte tett og hoste hele tiden.

Men takk for at dere tenker på meg [emoji173]️
 
Hei dere! Undersøkelsen gikk kjempebra og guttene er jevnstore og veldig aktive og fine. Hun sjekket om livmorhalsen hadde blitt påvirket siden jeg hoster så veldig, men det hadde den heldigvis ikke. Jeg tok blodprøver for å sjekke CRP, men hvis jeg ikke hørte noe så var den fin. Og siden jeg ikke har hørt noe, så er det et virus jeg har fått. Men jeg hoster fortsatt som en gal og har fått strekk i magemusklene pga det. Må nesten bare le, for det er ikke vondt å hoste i seg selv lengre, men nå gjør det vondt i magemuskulaturen...

Ingen av de andre i huset som er smittet, så tror dette går på gravidkvoten. Håper bare det gir seg snart, for det er så slitsomt å være potte tett og hoste hele tiden.

Men takk for at dere tenker på meg [emoji173]️

Så bra at alt står bra til med guttene :) Fortsatt god bedring til deg!
 
Hei dere! Undersøkelsen gikk kjempebra og guttene er jevnstore og veldig aktive og fine. Hun sjekket om livmorhalsen hadde blitt påvirket siden jeg hoster så veldig, men det hadde den heldigvis ikke. Jeg tok blodprøver for å sjekke CRP, men hvis jeg ikke hørte noe så var den fin. Og siden jeg ikke har hørt noe, så er det et virus jeg har fått. Men jeg hoster fortsatt som en gal og har fått strekk i magemusklene pga det. Må nesten bare le, for det er ikke vondt å hoste i seg selv lengre, men nå gjør det vondt i magemuskulaturen...

Ingen av de andre i huset som er smittet, så tror dette går på gravidkvoten. Håper bare det gir seg snart, for det er så slitsomt å være potte tett og hoste hele tiden.

Men takk for at dere tenker på meg [emoji173]️

Godt å høre at alt er bra meg guttene :) og livmorhalsen! Fikk en virus lungebetennelse selv for noen uker siden, og det tok en måned å bli kvitt :eek: forstod at man er mer hoven i slimhinnene i luftveiene når man er gravid og at det kunne ta lenger tid! God bedring :D
 
Hei dere! Undersøkelsen gikk kjempebra og guttene er jevnstore og veldig aktive og fine. Hun sjekket om livmorhalsen hadde blitt påvirket siden jeg hoster så veldig, men det hadde den heldigvis ikke. Jeg tok blodprøver for å sjekke CRP, men hvis jeg ikke hørte noe så var den fin. Og siden jeg ikke har hørt noe, så er det et virus jeg har fått. Men jeg hoster fortsatt som en gal og har fått strekk i magemusklene pga det. Må nesten bare le, for det er ikke vondt å hoste i seg selv lengre, men nå gjør det vondt i magemuskulaturen...

Ingen av de andre i huset som er smittet, så tror dette går på gravidkvoten. Håper bare det gir seg snart, for det er så slitsomt å være potte tett og hoste hele tiden.

Men takk for at dere tenker på meg [emoji173]️
Så gøy med gode nyheter om tvillingene:) Riktig god bedring!
 
Godt å høre at alt er bra meg guttene :) og livmorhalsen! Fikk en virus lungebetennelse selv for noen uker siden, og det tok en måned å bli kvitt :eek: forstod at man er mer hoven i slimhinnene i luftveiene når man er gravid og at det kunne ta lenger tid! God bedring :D

Hjelpes bæres! Du fikk ikke noe annet hjelp heller enn et klapp på skuldra og god bedring? Dette begynner å slite på hodet nå, for jeg blir jo overhodet ikke bedre. Har vært forkjølet siden i midten av august av og på, men denne hosten har jeg hatt i snart tre uker. Kjente du at du ble litt og litt bedre? Prøver å finne motivasjon der jeg kan om dagen [emoji24]
 
Back
Topp