Luktesans

Mammaaaa91

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg har merket at luktesansen min har blitt sterkere nå som jeg er gravid. Men i dag stekte jeg en grandiosa, og brekte meg av lukten når jeg kom inn på kjøkkenet.

Noen andre som plutselig ikke klarer lukter av ting dere ellers ikke har problem med?

Bedre luktesans ja.. Misliker naboen under oss, han røyker som bare der ute på sin egen terrasse, og selv om dør og vindu er stengt så stinker det inne i stua vår. :grumpy: Røykelukt er fælt nå som jeg er gravid! (Aldri røykt selv, men har ikke plaget meg nevneverdig at andre gjør det)
Og så er det damer som ikke kjenner selv at det er nok med 1 sprut med parfyme på seg.. :hungover:

Jeg brekker meg hvis noen av ungene lukter tiss, om de har hatt uhell..! Tror til og med jeg klarer og lukte hvem som har glemt å riste av dråpen :yuck:

Bedre luktesans ja.. Misliker naboen under oss, han røyker som bare der ute på sin egen terrasse, og selv om dør og vindu er stengt så stinker det inne i stua vår. :grumpy: Røykelukt er fælt nå som jeg er gravid! (Aldri røykt selv, men har ikke plaget meg nevneverdig at andre gjør det)
Og så er det damer som ikke kjenner selv at det er nok med 1 sprut med parfyme på seg.. :hungover:
Enig!

Syns også mye matvarer lukter vondt. Som leverpostei, banan, ost.

Jeg klarer ikke å lage mat da blir jeg dårlig. Om jeg skal klare d må d være noe som kan kokes.

Ja enig! Selv med kronisk tett nese lukter jeg noen ting altfor godt. Takler plutselig ikke lukten av stekt eller ovnsbakt laks, men går fint å spise.. Og folk som røyker

Jepp.
satt med noen lasagnerester foran meg igår kveld som vekslet mellom å gi meg lyst til å spise og til å kaste opp...

Ja, merker det godt! Plutselig lukter jeg noe som bare funker. Gikk inn på en internasjonal matbutikk idag. Snudde raskt og gikk ut igjen for å si det sånn :yuck:

Ble kvalm av metall-lukten av nøklene mine idag, det satte seg på fingrene min :confused:

Luktesansen er ekstra plagsom idag. Sambo lurer veldig på hvordan det skal få utover når det er sånn nå...

Det er morsomt å lese alt det rare man plutselig ikke "tåler" lenger :p Jeg opplevde i dag å komme hjem til kakaolukt, noe jeg ble kjempeglad for. Tenk at han hadde laget kakao :D men da jeg kom inn på kjøkkenet viste det seg at det var blomkålsuppe. Luktesans på bærtur!!

Haha, blomkålsuppe og kakao lukter jo helt likt.......

Har alltid sporhund-nese men når jeg er gravid er den 100 x verre... needless to say at alt lukter grusomt...

Mister matlysten ofte av lukt :hilarious: og lukten av andre mennesker noen ganger er motbydelig :hungover:

Skiter med søppellukt og kjøleskap lukt. Brekker meg fort. Ellers ekstremt dårlig matlyst, takler lite av mat. Blir spennende I helgen å se om jeg "overlever". Blir mye sosialt med venner og MAT. Ingen vet jeg er gravid. Noen tips?

Skiter med søppellukt og kjøleskap lukt. Brekker meg fort. Ellers ekstremt dårlig matlyst, takler lite av mat. Blir spennende I helgen å se om jeg "overlever". Blir mye sosialt med venner og MAT. Ingen vet jeg er gravid. Noen tips?
Har nettopp vært hos legen og fikk beskjed om å pøse på med postafen - så det er min plan :D

Back
Topp