Lukter

Treblir4

Glad i forumet
Flere som sliter med sterk luktesans? Det er så ille at alt lukter vondt. Klarer ikke være i nærheten av hunden og tilogmed sønnen og mannen min lukter vondt! Og hele huset :/ er så dårlig at jeg bare ligger i sofan kvalm og fæl :(

Ja, lukter alt så klart, og når jeg spør mannen om han også lukter det, så kjenner han ikke den lukten :p

Mannen :( alltid elsket lukten av han for han lukter så reint og friskt, men ikke nå :/ så det er litt slitsomt .. Ellers reagerer jeg mye på ulike lukter ja :/

Husker ikke hvor lenge det var slik sist! Slitsomt iallfall. Man kjenner iallfall på kroppen at man er gravid;)

Ja, alt lukter.. Stort sett vondt..

Uff ja, luktesansen jobber i høygir nå ;-/
Så lite skal til før kvalmen kommer sigende.
Hadde en liten hyggelig lukteopplevelse på bussen en dag. Var rundt halv ni på kvelden, og det satte seg først en stinkbombe av en full mann foran meg. Greit nok tenkte jeg, skal overleve de minuttene hjem. Men med min flaks kom det en full stinkbombe til og satte seg bak meg :-/
Trenger jeg å nevne at når jeg endelig gikk av bussen, brukte litt flere minutt på å gå hjem i frisk luft? ;-)

Jeg klarer ikke å være på kjøkkenet nå og skifte bleier på den yngste er noe mannen min må gjøre. Er mindre kvalm denne gangen enn de forrige men er slitsomt med luktene som er så sterke.

Reagerer plutselig veldig på enkelte lukter nå. Og føler jeg nesten lukter promp overalt;p

Ja, jeg kjenner alt slags lukter. Mannen og vesla blir frustrert over meg til tider;)

Naso e øveaktiv ja. E ikkje dårlig, men reagere på enkelte lukta. I går lukta heilt forferdelig mens eg varma opp oljo t frityren, kjente da velta seg i magen, men maten blei god :P
Samma i dag når eg kokte lammakjøtt t lammefrikassè, kom seg heldigvis når eg satte på kjøkkenvifto ;)

Ja lukter helt ekstremt godt nå! Kjøleskapet syns jeg lukter helt jævlig og mannen klarer jeg ikke å kose så masse med lenger, for syns han lukter vondt også :( Hadde det sånn sist gang også, og det varte hele svangerskapet gjennom.

Lukt og smaksans er blitt veldig aktiverte her også.
Lagde meg wok i går, men grønnsakene smakte så jord at det var håpløst å få ned:p

Samme her, har innmari forsterket luktesans, var helt lik sist. Da kunne jeg lukte når mannen slapp en fis før den hadde forlatt rompa:joyful::dead:.
Merkelig at det er vanlig i forhold til graviditet, noen som vet hvorfor det er sånn?:anyone

Rimelig sensitiv nese her også ja, brekker meg nesten hvis jeg lukter røyk. Kjøleskapet åpner jeg mens jeg holder pusten :p

Samme her, har innmari forsterket luktesans, var helt lik sist. Da kunne jeg lukte når mannen slapp en fis før den hadde forlatt rompa:joyful::dead:.
Merkelig at det er vanlig i forhold til graviditet, noen som vet hvorfor det er sånn?:anyone
Ganske ekstem luktesans sjøl. Veldig mye ekle og rare lukter overalt plutselig!:confused:
Har lest et sted at det grunnen kan være at man skal være ekstra obs i forhold til ting som er farlig/giftig...

Jeg har og fått skikkelig god luktesans. Hadde ikke det sist men nå skal det ikke mye til før jeg reagerer. Kjedelig å ha ett bleie barn nå.

Uff ja... Fikser ikke bikkja om dagen, og det resulterer i at gubben blir sur for at jeg avviser henne hele tiden.. Og fordi jeg er gravid, så vil helst bikkja bo oppå meg, så hu fotfølger meg... Virkelig en ond sirkel.. Hehe

Her lukter alt veldig mye, dessverre!! kollektiv transport er et mareritt! som å be om "spysyka" :depressed:

Back
Topp