Lukt i klær

Jeg har tre problemer med lukt som sitter i klær, håper noen som er mer huslige enn meg har noen gode tips! :)

1: Jeg har noen gode jakker i polyester, sånne som skal være innenfor ytterjakkene, og i det siste har de begynt å lukte litt rart... Nesten som gummi?! Jeg vasker dem på 40 grader med milo, må det sterkere saker til? I så fall hva? De er et par år gamle, og jeg bruker dem mye....

2: Hvis kluter o.l. begynner å lukte surt, er det bare å kaste dem da? Eller kan man redde dem? Å vaske dem på 95 grader og bruke eddik i skyllemiddelskuffen hjalp ikke....

3: Tranlukt i klær, kan man få det bort? Hvordan?

På forhånd takk for alle tips! :)
Nå er ikke jeg noe vaskegeni eller noe i den duren despor! Så det er sagt. Milo er jo for ull og silke. Omo color vil jeg ha brukt. Den er best for å ta vare på fargen og fjerne flekker. Og regner med lukt?

Ellers for å fjerne lukt så sverger jeg til en spray som selges på Clas ohlson. Husker aldri hva den heter. Begyner på Y. Og er helt genial. Hvit flaske. Luktfjerningsspray.

Bruker den på klær, bil (en som var røyklukt i, totalt borte) kjøleskap, sure lukter. Og har sett noen puter med noe kuler i som er av samme merke som det var noen som sa dem var veldig gode. Men har ikke testet dem selv. Da sprayen har holdt i massevis.

Back
Topp