Lukt i hjemmet

Samboer snakka akkurat om dette, at det alltid lukter så godt hjem til andre, men ikle hjemme hos oss. Min teori er også at man er så vant til sim egen lukt at man ikke kjenner det :)

Glemmer å kjøpe lukter til huset :p
Burde sikkert begynne med det også. Liker helst litt sånn sjøluft, så det er vel noen pinner med det jeg burde skaffe meg ;)
Huset vårt lukter ingenting. Eller. Det lukter sikkert noe, men ikke parfymert på en måte. Så derfor kan jeg sitte på stua og lukte hvis det er tilbakeslag i sluket på vaskerommet for eksempel. Eller at matsøpla ikke er tatt ut.

Det verste jeg vet er å være over lengre tid hjemme hos folk som er fan av skyllemiddel. Har enda til gode å finne en lukt på skyllemiddel som ikke lukter "kamuflasje", altså sånn innmari intenst som om man prøver å dekke over alle andre lukter i hele verden :p

Har også ofte lurt på hvorfor noen hjem lukter så godt mens vårt ikke lukter noe :p

Men som andre nevner, kanskje det er fordi vi er vant til vår egen lukt?

Takk for tips! Det lukter ikke egentlig vondt, men litt "kjeller", om du skjønner. Skal prøve eddik :-)

Jeg bruker heller ikke parfymerte vaskeprodukter, så den utgår her :-)
Hvis du har vondt lukt sett ut en liten skål med eddik. Det tar vond lukt i alle fall :)
Jeg synes endel hus lukter godt av skyllemiddel, men selv vil jeg ikke bruke parfymert skyllemiddel for å få god lukt i huset :(
Da ville jeg tatt oppi en dråpe Zalo også, så ikke bananfluene har party i eddiken :-P

Jeg har valgt å ikke ha det fordi det er så mange allergifremkallende stoffer i slike ting :)
Jeg hadde duftpinner og lys osv før jeg fikk barn, men slutta etter det.
Ellers synes jeg at grønnsåpe lukter veldig godt så som en nevnte over, sette frem en skål med det :P evt gjemme den bak noe.

Bruker masse duftlys og sånn duftdings med pinner oppi jeg :) å lufter en del .

Romduft fra kremmerhuset på stua og en på badet

Da vi hadde hund var dette "vår lukt"... Ikke drømmelukta akkurat! :p
Haha, huff - den er visst vår duft og :bored: elsker duftlys og har sånne duftpinner i gangen, men kjenner alltid lukten av pels og hundepromp når jeg kommer inn døra uansett :arghh:

Jeg har valgt å ikke ha det fordi det er så mange allergifremkallende stoffer i slike ting :)
Jeg hadde duftpinner og lys osv før jeg fikk barn, men slutta etter det.
Ellers synes jeg at grønnsåpe lukter veldig godt så som en nevnte over, sette frem en skål med det :p evt gjemme den bak noe.

Godt poeng :-)

Back
Topp