Lukt i bil

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
har du noen gode tips?

Jeg har en litt eldre bil.. Og lukter litt sånn." Gammelt" inni den...

Før hadde jeg en liten lukt-joggesko hengende i speilet.. Men den er ødelagt... Husker desverre ikke hvor jeg kjøpte den..

Har du noen tips til hva jeg kan ha inni bilen for at det lukter litt mer forfriskende? :)

Vil ikke ha sånn wounderban (eller hva det heter ;) )

Hvorfor vil du ikke ha wunderbaum? Noen av de lukter godt, jeg har min rundt girspaken istedenfor i vinduet :) men jeg vet at biltema har sånne joggesko :)

Sette en skål med noe i bilen over natta og se om det hjelper? Typ grønnsåpe eddik el.

Denne her er super på vond lukt selve innholdet lukter ingen ting man bare sprayer det på tekstiler i bilen å dette trekker seg inn i stoffet å dreper de partiklene som gjør at det lukter vondt Man får kjøpt det på BilXtra Vertfall jeg bruker dette i våre biler å hjemme

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    20,2 KB · Visninger: 24
Hvis det lukter "gammelt" så er det mest sannsynlig fukt i bilen som ligger å mugner.
Ta ut alle matter, vask over teppet på gulvet med bilrens og la det tørke skikkelig før du legger mattene på plass.
Eventuelt dra innom en bilforretning og be de om å ta "ny-bil vask" på den. Da renser de overalt så gammel skitt og mugg blir borte.

Denne her er super på vond lukt selve innholdet lukter ingen ting man bare sprayer det på tekstiler i bilen å dette trekker seg inn i stoffet å dreper de partiklene som gjør at det lukter vondt Man får kjøpt det på BilXtra Vertfall jeg bruker dette i våre biler å hjemme

TAKK :) :)

Hvis det lukter "gammelt" så er det mest sannsynlig fukt i bilen som ligger å mugner.
Ta ut alle matter, vask over teppet på gulvet med bilrens og la det tørke skikkelig før du legger mattene på plass.
Eventuelt dra innom en bilforretning og be de om å ta "ny-bil vask" på den. Da renser de overalt så gammel skitt og mugg blir borte.

Tror ikke det.. Er bare at den er gammel. He he. Et eldre ektepar som hadde den før meg.. Og de hadde røyka i bilen.. Har også renset bilen.. Med sånn renseskum... Men lukter fortsatt "gammelt".

Men takk for tips :)

Reis til Bilpleiefirma/bruktbilselger og be om luktfjerning. Da står bilen over natta med maskin koblet til ventilasjonssystemet i bilen. Det pleier hjelpe på røyklukt. Kan også være lurt med seterens. :)

Jeg syns også sånn wunderbaum er harry, men jeg pleier å henge den usynlig et annet sted i bilen om jeg har den i bilen;) foreksempel på sida litt lengre ned ved beina.
Ellers får du jo kjøpt slike ?dispensere?(vet ikke helt hva jeg skal kalle det), sånne som du fester der lufta kommer ut i fronten på dashbordet, med lukt inni;) den er sort og diskre;)! Mannen bruker den i Mercedesen. :-p

Jeg ville sendt bilen på rens, vaske alle flater men også rense stoffet i den. Sånn luktedings fjerner jo ikke den vonde lukta.

Back
Topp