Luksusfellen

Jeg strever oppriktig med å forstå når en person tar opp forbrukslån for å få mat på bordet til kone og barn, mens lønna går til elektronikk og styling av bil:oops: jeg tenker jo mitt, men der har det skjedd noe galt på veien:sorry:
Det klippes jo for p lage underholdning da

Hva du gjør kan jeg ikke uttale meg om, men jeg skriver at jeg gjør ikke det og jeg tenker ikke noe negativt om de personene som står frem på TV. Faktisk synes jeg synd på de alle.
Økonomi handler også om psykologi, det er sammensatt det er ikke så enkelt som mange sier de er så dumme.
Det syns jeg var bra med det svenske, de sender dem til psykolog og slik jeg forstod det så får de timer hos den psykologen i 1år :happy:

Selvfølgelig, men de lager ikke løgn. Når han selv sier at han skammer seg for hva han har gjort, så går jeg ut fra at det som er dratt frem stemmer :)
Nja er flere som Jar stått frem og sagt fe ikke kjenner seg igjen i det som blir sagt da

Nei du dømmer ikke ved å si at du ikke forstår tankegangen . Det er da lov å stille spørsmål og si at man ikke forstår noe. :) jeg ser de programmene også, og forstår heller ikke hvordan de klarer å komme i de situasjonene. Men syntes fryktelig synd i en del av de.
For min del er det så surrealistisk å rote seg opp i en slik situasjon, og jeg klarer ikke forstå. Nettopp fordi mitt hode ikke har blitt snudd på et slikt vis :nailbiting:
Ørten andre ting jeg ikke klarer å forstå fordi jeg selv ikke er der, eller vært gjennom lignende. Det er bare slik jeg er, jeg er en empatisk person, men klarer ikke forstå fullstendig en slik situasjon :)

For min del er det så surrealistisk å rote seg opp i en slik situasjon, og jeg klarer ikke forstå. Nettopp fordi mitt hode ikke har blitt snudd på et slikt vis :nailbiting:
Ørten andre ting jeg ikke klarer å forstå fordi jeg selv ikke er der, eller vært gjennom lignende. Det er bare slik jeg er, jeg er en empatisk person, men klarer ikke forstå fullstendig en slik situasjon :)
Jeg klarer heller ikke å forstå hvordan man har kommet seg i en slik situasjon, men tenker at de kanskje har dårlig opplæring hjemmefra.. Enkelte sier jo "hvorfor skal jeg betale regninger når jeg har jobbet så hardt for pengene" og da skjønner jeg ikke helt tankegangen.. :)

Jeg ser på det, men ikke for å dømme de, snakket stygt om de og tro at jeg er så mye bedre enn de.
Jeg er ett menneske med empati og jeg dømmer heller ikke før jeg selv har gått i de skoene.
Ofte kan det være sykdom som ligger bak, det kan også være store traumer og noen ganger er det at man ikke er så flink i personlig økonomi.
Jeg synes oppriktig synd på de menneskene som kontaktet luksusfellen, spesielt når vi vet hvor dømmende mennesker i Norge er.
Jeg håper jeg slipper å havne slik, jeg vet om ett ektepar som det gikk veldig dårlig med etter de mistet sitt 3 år gamle barn. De kjøpte seg da lykkelig, mens regningene forfalt, og hovedforsørgeren mistet sinn inntekt bare noen år senere pga alvorlig sykdom. Det er sjeldent bare dumskap bak, det er som regel skjebner som har opplevd ting.
Takk , du får sagt det

Jeg klarer heller ikke å forstå hvordan man har kommet seg i en slik situasjon, men tenker at de kanskje har dårlig opplæring hjemmefra.. Enkelte sier jo "hvorfor skal jeg betale regninger når jeg har jobbet så hardt for pengene" og da skjønner jeg ikke helt tankegangen.. :)
Trenger ikke ha med dårlig opplæring
Man kan altså oppleve en hel del ting som plutselig gjør at man ikke tenker rasjonelt feks

Nettopp, og jeg tror også at et sted på veien har noe skjedd. Om det er noe psykisk eller rett og slett ikke god nok opplæring i økonomi er vanskelig å si :)

Nettopp, og jeg tror også at et sted på veien har noe skjedd. Om det er noe psykisk eller rett og slett ikke god nok opplæring i økonomi er vanskelig å si :)
Kan ikke forestille meg at det kunne skje med meg, selv om forferdelige ting jeg ikke har kontroll over har skjedd før.. Kommer vel an på hvor psykisk sterk man er osv..

Kan ikke forestille meg at det kunne skje med meg, selv om forferdelige ting jeg ikke har kontroll over har skjedd før.. Kommer vel an på hvor psykisk sterk man er osv..
Ja, alle er forskjellige :) jeg kan ikke heller se for meg at jeg skulle ryke ut for noe slikt, og man har nå riktig fått testet psyken opp i gjennom :shy:

Jeg er ganske psykisk sterk , har opplevd mye vondt og havnet utpå
Selv om dere ikke forstår så synes jeg dere dømmer i grunn jeg da

Har en søster som bruker mer penger enn hun har råd til. Ikke direkte luksusfellen-materiale, men hun har regninger på flere tusen kroner som går til inkasso. Ingen spesiell grunn til at hun bruker så mye, hun er bare veldig slepphendt med penger. Alltid vært slik. Så noen er bare sånn...

Men jeg er litt gniten, da, selv om jeg er blitt flinkere å unne meg ting :)

Back
Topp