Ikke i bruk
Forumet er livet
Du kan få økonomisk rådgiving i banken din.
Og det er alltid lønnsomt å være ærlig med den man bor med. Uansett hva det er.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Folk har den fremtoningen at alt er så rosenrødt.. Var den jeg ville ha frem!Du kan få økonomisk rådgiving i banken din.
Når man plutselig får ne tannlege regning på 7000kr som man ikke har mulighet til å punge ut for da så blir det bare sånnDet er ikke alltid lett dette med penger. Vi har kredittkortgjeld og ingen buffer. Det går greit fra måned til måned, men kommer liksom ingen vei. Vi bruker sjelden penger på klær og ting, men i en travel hverdag har vi lett for å ty til enkle løsninger, og det koster gjerne. Skulle ønske jeg var flinkere til å planlegge, handle på tilbud og alt sånt. Men jeg prøver!![]()
Folk har den fremtoningen at alt er så rosenrødt.. Var den jeg ville ha frem!
Selfølgelig om man føler man trenger det og bruker hele lønna på klær og ikke tenker at det kommer strøm/tlf regning/ forsikring osv.. Da føler jeg at man trenger hjelp..Rosenrødt er det så absolutt ikke nei. Og det er kjempeflott at man ser det før det går for langt. Søk hjelp og råd, det er ingen skam.
Det er jo bra - ett alternativ er å kjøre "nok" på to og fokusere på det siste. Eventuelt høre med kredittkortselskapene. De er ofte mer imøtekommende enn man skulle troJeg betaler ned mer en maks beløpet hver mnd så dem får pengene sine.. Men jeg skulle ønske det gikk kjappere nedover..
Løser seg i løpe av sommerenDet er jo bra - ett alternativ er å kjøre "nok" på to og fokusere på det siste. Eventuelt høre med kredittkortselskapene. De er ofte mer imøtekommende enn man skulle tro
Vi eier like mye av huset og det vil jeg at vi skal fortsette med.. Jeg ser heller frem til at vi får 5000 mer å rutte med i mnd.. Når bilen er nedbetalt.. Så vil nok det her løse seg.. Jeg bare skjønner ikke hvorfor jeg alltid skal slite økonomisk.. Jeg syns jeg er veldig fornuftig også.. Men menDersom samboeren din har bedre inntekt enn deg så kan det jo være en mulighet å vurdere at han tar over mer av boliglånet/dermed også vil eie mer av boligen etterhvert da. Det er noe som kanskje må vurderes her, da jeg har det trangt som deg. Låner faktisk over 30.000kr av han for øyeblikket pga slike utgifter jeg ikke har klart å dekke selvhar utbetalt 22.000kr i måneden og bruker ikke penger på unødvendige ting
![]()
Vi eier like mye av huset og det vil jeg at vi skal fortsette med.. Jeg ser heller frem til at vi får 5000 mer å rutte med i mnd.. Når bilen er nedbetalt.. Så vil nok det her løse seg.. Jeg bare skjønner ikke hvorfor jeg alltid skal slite økonomisk.. Jeg syns jeg er veldig fornuftig også.. Men men
Det er jo en mulighetHva med å bare betale renter på lånet frem til dere får de 5000kr ekstra i mnd? Da får du jo noen mnd med mindre utgifter, og kan klare deg litt bedre økonomisk frem til de ekstra pengene kommer.
Synes det høres ut som du har god kontroll - det bare føles ikke alltid sånn ut når man ikke ser at beløpene går ned like fort som man skulle ønske..Vi eier like mye av huset og det vil jeg at vi skal fortsette med.. Jeg ser heller frem til at vi får 5000 mer å rutte med i mnd.. Når bilen er nedbetalt.. Så vil nok det her løse seg.. Jeg bare skjønner ikke hvorfor jeg alltid skal slite økonomisk.. Jeg syns jeg er veldig fornuftig også.. Men men
Takk.. Jeg føler jeg har god kontrollSynes det høres ut som du har god kontroll - det bare føles ikke alltid sånn ut når man ikke ser at beløpene går ned like fort som man skulle ønske..
Har du DnB? Der kan du iallefall sjekke hva du bruker penger på hver mnd. Kanskje du får noen aha opplevelser. Der du ser hvor du kan spare ect. Genialt synes jeg. Alt er kategorisertDet er jo en mulighet![]()
Nei har en annen bank.. Men ser st vi bruker mye på mat i mnd.. Så går jo Ann å gjøre noen grepHar du DnB? Der kan du iallefall sjekke hva du bruker penger på hver mnd. Kanskje du får noen aha opplevelser. Der du ser hvor du kan spare ect. Genialt synes jeg. Alt er kategorisert![]()
Ja. GrGreit å ta noen grep først som sist. Hatt Mastercard regning en gang for flere år siden. Verste altså.. Forferdelig å gå med sånne tunge skuldre. Jeg lovet meg selv ALDRI igjen. Og nå har jeg masse sparepenger enda jeg har husleie på 9000 alene og er alenemorNei har en annen bank.. Men ser st vi bruker mye på mat i mnd.. Så går jo Ann å gjøre noen grep![]()
Du er flink! Jeg har klippet dem jeg hadde.. Sånne goder kan jeg ikke ha liksom.. Men når du får bil regning og tannlege regning på mange mange tusen bare to mnd i mellom.. Så stoppa det seg litt her.. Men jeg skal klare det! Jeg har alt i perm system og alt! Jeg må bare tenke at dette er lomme rusk i forhold til dem som har flere hundretusen da..Ja. GrGreit å ta noen grep først som sist. Hatt Mastercard regning en gang for flere år siden. Verste altså.. Forferdelig å gå med sånne tunge skuldre. Jeg lovet meg selv ALDRI igjen. Og nå har jeg masse sparepenger enda jeg har husleie på 9000 alene og er alenemor![]()
Jeg tror nok de fleste har litt svin på skogen.. Men få som tørr innrømme det..Sånn føles det for oss også. Jeg fikk arbeidsløs o 2 år og da fikk vi eller jeg litt inkasso men snart kvitt det. Har fått til å spare litt hver mnd nå og kuttet ned på unødvendige utgiftermen har så vi greier oss selv om kontoen er så
å si tom når lønninga kommer igjen