Luksus-problem

mamma_mia_93

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Denne uka kjenner jeg blir meget tung.

Vi har måttet trå inn med nye rutiner fordi vi har bonusgutten annenhver uke igjen. Mor og barn har flyttet opp igjen :D Når vi har han må jeg kjøre han til skolen og tar selvfølgelig med meg min gutt til barnehagen samtidig. Det er jo bare koselig det! MEN: jeg kjenner at jeg ikke liker tidspunktet på døgnet.

Vi har nemlig pleid å stå opp kl 8 om morran, jeg begynner ikke på jobb før 10 og enkelte dager senere, så har pleid å levere småen halv 10. Når vi har bonusgutten må jeg stå opp kl 7 og være ut av huset mellom halv/kvart på 8 :( Det ender opp med at jeg er stuptrøtt etter å ha kjørt barna til plassene sine. Jeg må kjøre hjem igjen for å stelle meg for så å dra til sentrum igjen på jobb..

Jeg er så sinnsykt trøtt at dere aner ikke! :( Og på grunn av det får jeg feberfølelse og en helvetes hodepine. Jeg er tydeligvis skikkelig vanedyr, for det å stå opp én time tidligere ødelegger meg totalt.

Jeg skulle handle på butikken etter at jeg var ferdig på jobb igår. Jeg begynte å kaldsvette, jeg gjespet etter den store gullmedaljen, fikk kjempe masse hjertebank, følte jeg måtte puste og ta det med ro før jeg gikk i bakken. Egentlig skulle jeg aldri kjørt, jeg burde ha ringt ambulansen, men jeg er jo bare trøtt?!

Og idag begynner jeg ikke før 13.30 på jobb, og jeg ligger her på sofaen med hjertebank, hodepine, "feber" og er stuuup trøtt! Bare fordi jeg må stå opp én forbaska time tidligere? Hva F'en feiler det kroppen? Har lyst til å få til detta uten noe problem..

For å ikke snakke om at jeg har begynt å bli MEGET plaget av kynnere.... Fader jeg klikker snart :(

Please, si meg at jeg ikke er den eneste som er SÅ vanedyr!?

Her føler jeg at jeg springer hele dagen og har nesten ikke tid til å sitte ned og få pusten igjen... vanskelig å kombinere jobb og 100% studie. Som resultat av dette har jeg og fått dårligere søvn selv om eg legge meg kl 21 og står opp 6... kjenner jeg er konstant trøtt og utmattet..

Merker jeg også er mer trøtt nå når jeg er gravid enn ellers. I tillegg til at det er mørkere ute når jeg står opp litt over 6 for å rekke jobb 7.30. Nå har jeg ikke andre barn å ta hensyn til men kjenner allikevel at det er tiltak å stå opp om morgenene. Jobber i tillegg turnus, og hadde det ikke vært for at jeg er 50 % sykemeldt og derfor går halve vakter, så hadde jeg ikke vært hjemme før ca 23.15 etter kveldsvakter for gjerne opp igjen litt over kl 6 neste morgen for å rekke dagvakt. Selvfølgelig stuptrøtt. Men tenker at det er en "bivirkning" av å være gravid og håper det blir bedre etter fødselen. Men da starter vel våkennettene

Her føler jeg at jeg springer hele dagen og har nesten ikke tid til å sitte ned og få pusten igjen... vanskelig å kombinere jobb og 100% studie. Som resultat av dette har jeg og fått dårligere søvn selv om eg legge meg kl 21 og står opp 6... kjenner jeg er konstant trøtt og utmattet..
Det er en forferdelig følelse :( Men jeg er glad jeg ikke er alene. Allikevel dumt at andre går gjennom det samme!

Merker jeg også er mer trøtt nå når jeg er gravid enn ellers. I tillegg til at det er mørkere ute når jeg står opp litt over 6 for å rekke jobb 7.30. Nå har jeg ikke andre barn å ta hensyn til men kjenner allikevel at det er tiltak å stå opp om morgenene. Jobber i tillegg turnus, og hadde det ikke vært for at jeg er 50 % sykemeldt og derfor går halve vakter, så hadde jeg ikke vært hjemme før ca 23.15 etter kveldsvakter for gjerne opp igjen litt over kl 6 neste morgen for å rekke dagvakt. Selvfølgelig stuptrøtt. Men tenker at det er en "bivirkning" av å være gravid og håper det blir bedre etter fødselen. Men da starter vel våkennettene
Ja kanskje det er graviditeten?? Keg vet ikke, men jeg liker det ihvertfall ikke :S Er det sykehjem du jobber turnus på?

Okey, tungt arbeid utenom graviditet også, så det er godt å høre! :)
Ikke akkurat det letteste yrket nei;-) Slipper nå de tyngste løftene. Men trange bad og ugunstige arbeidssituasjoner kommer en ikke alltid utenom for det..;-) men stortrives:-)

Jeg har virkelig kjent på det å bli sliten jeg også, med en som ble ett år i sommer, flytting, utvasking, sak med eierskifterforsikringen, oppussing, dårlig søvn enten pga meg selv eller ungen, bekkenløsning, fysio to ganger i uka og mange andre gjøremål som må bli tatt. Jeg biter tennene sammen, gjør dagens gjøremål og legger meg. Tidvis rett etter ungen er i seng og ser egentlig ikke på klokka om morgenen. Lar ikke klokka styre meg. Ringer klokka, så står jeg opp uten å se på den. Har du prøvd å legge deg tidligere på kvelden? Hvordan er psyken din? Virker som den har mer å si enn fornuften? Hadde du følt det på samme måte om bonusgutten var din egen? Jeg tenker at man bare må telle til ti, huske å drikke vann og faktisk bare ta seg sammen, hvis ikke går ikke hverdagen opp. Dette fikser du, det er jeg sikker på:D

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Jeg har virkelig kjent på det å bli sliten jeg også, med en som ble ett år i sommer, flytting, utvasking, sak med eierskifterforsikringen, oppussing, dårlig søvn enten pga meg selv eller ungen, bekkenløsning, fysio to ganger i uka og mange andre gjøremål som må bli tatt. Jeg biter tennene sammen, gjør dagens gjøremål og legger meg. Tidvis rett etter ungen er i seng og ser egentlig ikke på klokka om morgenen. Lar ikke klokka styre meg. Ringer klokka, så står jeg opp uten å se på den. Har du prøvd å legge deg tidligere på kvelden? Hvordan er psyken din? Virker som den har mer å si enn fornuften? Hadde du følt det på samme måte om bonusgutten var din egen? Jeg tenker at man bare må telle til ti, huske å drikke vann og faktisk bare ta seg sammen, hvis ikke går ikke hverdagen opp. Dette fikser du, det er jeg sikker på:D

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
Det hørtes travelt ut!! :O har det roet seg nå?

Ja jeg legger meg en time tidligere siden jeg må stå opp en time tidligere, det er nok psyken! Å tenke at klokka er 7 istedenfor 8 ja, jeg tror nok det har endel å si. Jeg hadde nok følt det på samme måte om det var min egen, jeg har aldri trivdes med å stå opp tidlig. Jeg husker nå fra vidergående når jeg måtte stå opp like tidlig. Det endte med med de samme problemene, men tilslutt fikk jeg magesår og ett skikkelig psykisk problem at jeg måtte slutte før året var omme. Jeg ble aldri vandt til å stå opp en time tidligere!?
Om jeg teller til 10 så forsvinner ikke hodepinen og trøtthetsfølelsen :( Væske og vitaminer og mat får jeg i meg uten problem, for jeg er sulten som en hest. Bare veldig trøtt :S

Ein liten timeout frå jobb kunne kanskje vore nåke? So kunne du i da minsta fått slappa av heima på sofaen istaden for å ha hjertebank på butikken?!:o du må vertfall ikkje pusha deg meir enn du allerede gjer, da kan vel og provosera fram litt kynnera?!
Eg sjøl merke ikkje kynnera eller hjertebank, men fytti ko sleten eg blir av ein dag!.. Og no e eg sjukemeldt frå jobb og e kun student, hondemamma og husmus.. :-P

Ein liten timeout frå jobb kunne kanskje vore nåke? So kunne du i da minsta fått slappa av heima på sofaen istaden for å ha hjertebank på butikken?!:o du må vertfall ikkje pusha deg meir enn du allerede gjer, da kan vel og provosera fram litt kynnera?!
Eg sjøl merke ikkje kynnera eller hjertebank, men fytti ko sleten eg blir av ein dag!.. Og no e eg sjukemeldt frå jobb og e kun student, hondemamma og husmus.. :-P
Har du fast stilling? Tenker på sykemelding, men vet ikke om eg får noe lønn siden eg ikke haf fast lønning

Fast deltid, og eg har fått sjukemelding uten nåke ekstra styr.. :-) veldi godt, sio ryggen og bekkenet streika.. :-o
Så utrolig greit.. her tror jeg at jeg får bite tennene sammen og holde ut de neste 3 månedene.. må jobbe for å få foreldrepenger :(

Å?!:o eg har ikkje høyrt nåke om da her.. E da legen din so seie da?!
Vi som ikke har fast stilling, får foreldrepenger basert på gjennomsnittlig lønn før permisjon. Så jeg må iallefall ha inntekt nå. Jeg kan ikke få sykemelding på vakter/jobbdager jeg ikke har, tenker jeg

Vi som ikke har fast stilling, får foreldrepenger basert på gjennomsnittlig lønn før permisjon. Så jeg må iallefall ha inntekt nå. Jeg kan ikke få sykemelding på vakter/jobbdager jeg ikke har, tenker jeg

Årh, den suge! :o :( da e uansett kor vondt du har da og, tippe eg?!.. Litt av eit system.. O.o

Det hadde vært veldig godt, men jeg har jo akkurat to uker ferie :-/ Tørr faktisk ikke å ta sykemelding :( Jeg får prøve ut uka og se om jeg blir vandt til rutinene. Jeg tror jeg må holde på rutinene selv når vi ikke har bonusgutten! Så kanskje jeg må prøve i to uker. Gir meg ikke før ambulansen må stå på døra!

Det hadde vært veldig godt, men jeg har jo akkurat to uker ferie :-/ Tørr faktisk ikke å ta sykemelding :( Jeg får prøve ut uka og se om jeg blir vandt til rutinene. Jeg tror jeg må holde på rutinene selv når vi ikke har bonusgutten! Så kanskje jeg må prøve i to uker. Gir meg ikke før ambulansen må stå på døra!

Men.. Du "tørr ikkje "?!:o på grunn av sjefen då eller??.. Eg skjønne deg for all del, men du må ikkje kjøra på te ambulansen kjem!.. Heh.. Da e for gale! :p jobben e ikkje viktigere enn helso te verken Hugoliten eller deg!!..:) men du e tøff so står på! Gi deg ein øvegong, sikkert lurt! Men ikkje press deg for mykje, hs sa du måtte vera forsiktig me magen vettu!!..;)

Back
Topp