Luftveissykdommer

prizz94

Betatt av forumet
Trenger hjelp.. bonussønnen kommer hjem imorgen og er tydeligvis syk som han alltid er etter å ha vært hos mor.... han har astma, og sliter alltid med pusten når han kommer hjem til oss. De har vært på legevakt og han har fått en dose steroider (?) for å puste bedre, men sendt hjem igjen. Er han da "frisk" og jeg kan slappe av mht baby? Er jeg hysterisk om jeg tar med baby og overnatter hos mamma for å unngå smitte?

Eh, astma er da ikke smittsomt.
Det har jeg da heller ikke sagt ;) jeg nevnte det bare fordi det var relevant for saken. Er det kun astmaen som er forverret eller er han syk? Mtp at han ikke ble lagt inn? Om han er syk, har jeg da grunn til å forlate huset for å unngå smitte på lille?

Det har jeg da heller ikke sagt ;) jeg nevnte det bare fordi det var relevant for saken. Er det kun astmaen som er forverret eller er han syk? Mtp at han ikke ble lagt inn? Om han er syk, har jeg da grunn til å forlate huset for å unngå smitte på lille?
Lå selv med influensa i forrige uke, lillemor har ikke blitt syk. Ja, synes du er hysterisk.

Synes det er hysterisk ja. Tviler på du hadde tenkt tanken på å reise bort hadde det vært sønnen din og ikke bonussønn;)

Han var innlagt med rs-virus ifjor. Er sånt noe jeg bekymrer meg for. Hinting om at jeg kun reagerer som jeg gjør fordi han ikke er min sønn er jeg ikke intr i å høre på! ;)

Suns du over reagerer.
Bli hjemme og kos dere ;)

Han var innlagt med rs-virus ifjor. Er sånt noe jeg bekymrer meg for. Hinting om at jeg kun reagerer som jeg gjør fordi han ikke er min sønn er jeg ikke intr i å høre på! ;)

Jeg synes absolutt ikke du overreagerer! Men så bør det nevnes at familien min ofte mener jeg overreagerer men..better safe than sorry sier nå jeg! RS- virus er skummelt for små barn. For å svare på spm ditt: det er umulig å si om han er frisk og det bare er astma eller ikke. Barn med astma kan fint være syk uten å bli lagt inn, de får som regel medisin for å puste lettere. Du må ta en vurdering selv. Hvis han hoster og er snørrete så er han syk. Men det trenger ikke være negativt å overnatte hos din mor, som noen her antyder. Bonussønnen din får litt mer oppmerksomhet og tid med sin pappa? :)

Jeg synes absolutt ikke du overreagerer! Men så bør det nevnes at familien min ofte mener jeg overreagerer men..better safe than sorry sier nå jeg! RS- virus er skummelt for små barn. For å svare på spm ditt: det er umulig å si om han er frisk og det bare er astma eller ikke. Barn med astma kan fint være syk uten å bli lagt inn, de får som regel medisin for å puste lettere. Du må ta en vurdering selv. Hvis han hoster og er snørrete så er han syk. Men det trenger ikke være negativt å overnatte hos din mor, som noen her antyder. Bonussønnen din får litt mer oppmerksomhet og tid med sin pappa? :)

Det er godt noen skjønner hva jeg mener :) jeg er livredd for rs-virus på mini, i og med at det er veldig farlig og de kan få varig mén av det. Det er min første levendefødte så synes jeg har lov å være litt hysterisk! :)

Det viste seg å være mor som overdrev som så ofte før, og han er ikke syk ;) er bare den vanlige astmaen som blir verre om vinteren. Så jeg er hjemme inatt.

Sniker fra September igjen her :p

Du er ikke hysterisk!
Vår lille ble smittet av storesøster. Storesøster var hjemme syk I 4 dager, minstesnupp ble smittet med RS. Vi var innlagt I 5 dager. Hun var litt over 2 mnd gammel. Nå I november.

Jeg snakket endel med legen som sa at når det kommer til dette, så bør man være hysterisk. Det kan gå helt fint, men det kam gå riktig ille også, når de er så små.
Legen anbefalte å ikke ta imot besøk dersom de er syke. De får hilse på baby når de er friske igjen :) og da helst etter 10 dager som friske sa legen.

Her bør man være forsiktig.

Det gikk heldigvis fint [emoji4]
Men utallige prøver, overvåkning av oksygenmetning I blodet, inhalasjon hver 2. Time, tur hos øre,nese og hals, kateterisering osv.. klarte å krangle bort sonde da hun spiste fint.

Flott at det kun var astmaen [emoji4]

Sniker fra September igjen her :p

Du er ikke hysterisk!
Vår lille ble smittet av storesøster. Storesøster var hjemme syk I 4 dager, minstesnupp ble smittet med RS. Vi var innlagt I 5 dager. Hun var litt over 2 mnd gammel. Nå I november.

Jeg snakket endel med legen som sa at når det kommer til dette, så bør man være hysterisk. Det kan gå helt fint, men det kam gå riktig ille også, når de er så små.
Legen anbefalte å ikke ta imot besøk dersom de er syke. De får hilse på baby når de er friske igjen :) og da helst etter 10 dager som friske sa legen.

Her bør man være forsiktig.

Det gikk heldigvis fint [emoji4]
Men utallige prøver, overvåkning av oksygenmetning I blodet, inhalasjon hver 2. Time, tur hos øre,nese og hals, kateterisering osv.. klarte å krangle bort sonde da hun spiste fint.

Flott at det kun var astmaen [emoji4]

Tusen takk for godt og utfyllende svar! :) jeg følte alle tok innlegget negativt fordi jeg skrev stesønn. Skulle tro folk synes jeg er ond :p
Jeg er rett og slett bare livredd for at mini skal bli syk! er ikke lett å være førstegangs med alle tankene og hormonene som herjer..
Så bra at alt gikk fint med din lille! :) Er nok ikke godt å være mor i slike situasjoner.

Back
Topp