Luftsmerter

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Greit å være oppblåst altså, men luftsmerter!? DET kan jeg klare meg uten :( våknet opp i natt med smerter fra helvete, trodde seriøst at jeg aborterte. Kastet opp tilslutt. Klarte heldigvis å holde hodet noenlunde kaldt og begynte å massere magen. Til slutt fikk jeg sikkert flyttet på lufta, for det gav seg sakte men sikkert... Fikk flashback fra fødestua :bored:

Flere som er/har vært plaget med dette? Råd til å slippe det igjen? :nailbiting:
 
Off ja, jeg har hatt det til tider i svangerskapene mine, og litt i dette også. Det er så vondt:( mine sitter øverst i magen under ribbena, og det stikker og river noe helt enormt. Tror det er ganske vanlig? Har aldri kastet opp av det, men jeg kaster opp veldig sjelden.
Håper du slipper det igjen!
 
Ja når luften setter seg fast gjør det veldig vondt. Jeg får det når jeg spiser for mye brødmat. Har stortsett smerter samme plass så kjenner fort hva det er. Fikk du litt panikk kanskje siden du kastet opp? Det er helt normalt å få panikk. For mange kan det kjennes ut som hjerteinfarkt liksom. Ganske kraftige smerter man kan få.
 
Jepp. Har plagdes med det de siste dagene. Det er helt grusomt. Opplever at å spise veldig fiberrikt brød (f.eks med mye hvetekli og havregryn) så hjelper det å få "fart" på magen, slik at det ikke går så treigt...!
 
Huff. Så vondt med luftsmerter, aldri hatt det så ille, men har noen ganger fått det så ille at jeg har måtte lagt meg ned et sted, strekke meg og røre litt på meg (Jeg vil helst kroke meg sammen, men om jeg strekker meg godt roer deg seg raskere). Også har jeg merket det kommer om jeg er veldig sulten og da spiser litt før fort, svelger rett og slett mye luft virker det som.
Så mitt tips for å forebygge er å ikke spise for fort, også for å få det bort, strekke deg, røre deg og kom deg et sted du kan prompe så mye du trenger :cheers:laughing001
 
Ja når luften setter seg fast gjør det veldig vondt. Jeg får det når jeg spiser for mye brødmat. Har stortsett smerter samme plass så kjenner fort hva det er. Fikk du litt panikk kanskje siden du kastet opp? Det er helt normalt å få panikk. For mange kan det kjennes ut som hjerteinfarkt liksom. Ganske kraftige smerter man kan få.
Sikkert en blanding av grunner til oppkast, ble jo så kvalm på toppen av alt :hilarious:
Har hatt luftsmerter før men ikke SÅ ille :dead:
 
Huff. Så vondt med luftsmerter, aldri hatt det så ille, men har noen ganger fått det så ille at jeg har måtte lagt meg ned et sted, strekke meg og røre litt på meg (Jeg vil helst kroke meg sammen, men om jeg strekker meg godt roer deg seg raskere). Også har jeg merket det kommer om jeg er veldig sulten og da spiser litt før fort, svelger rett og slett mye luft virker det som.
Så mitt tips for å forebygge er å ikke spise for fort, også for å få det bort, strekke deg, røre deg og kom deg et sted du kan prompe så mye du trenger :cheers:laughing001
Hjelper å prompe ja :hilarious: gubben burde være glad jeg la meg på sofaen :knegg:
 
Sikkert en blanding av grunner til oppkast, ble jo så kvalm på toppen av alt :hilarious:
Har hatt luftsmerter før men ikke SÅ ille :dead:

Ja vet, jeg hadde det så ille en gang at jeg ikke klarte å røre meg på 20 minutter. Kjentes ut som noe gikk istykker inni meg :wtf:
 
Uff jaaa.. Først var jeg plaget med intense luftsmerter og treg avføring.. Så gikk det over til luftplager og diaré.. Nå driver det å veksler veldig! Men ekstremt mye luft! Hadde ikke så mye sist! Føles ut som magen eksploderer til tider.. Enkelte ganger når jeg må på do så er det nesten som om jeg må rope av sterke luftsmerter! Håper det gir seg snart...
 
Jeg er også veldig plaget av luftsmerter! Nesten litt betryggende og lese at jeg ikke er den eneste.

jeg sitter veldig mye ila av dagen pga jobben og jeg syntes det gjør det enda verre. Det som jeg har funnet it av hjelper for meg er å starte dagen med to melkesyretabletter, gå jevnlig rundt på kontoret og trene!

dersom du har flere/andre tips tar jeg de gjerne imot!
 
Back
Topp