Luftsmerter

Trøndermamma

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Har dere noen gode råd mot luftsmerter? :) Synes så synd på lille stakkars :( Tror det kommer av at jeg har alt for mye melk, og han svelger mye luft når han dier..

Samme problem her! Blir hundre ganger verre hvis hun ikke raper... Her liker lille å ligge på magen over armen min, eller at vi bærer henne!

Sliter med samme problemet - Har prøvd mye.. Fenikkel te til meg og henne, raping (div. Metoder) og Minifom uten noe særlig effekt.
I dag har jeg vært å kjøpt Semper Dråper i håp om at det fungerer.

Les om intervallamming på ammehjelpen.no :) Jeg masserer også magen hans med babyolje når han har mye luft. Begynn ved høyre lysk og masser i sirkulære bevegelser rundt navlen. Her prompet og av og til bæsjer han da :D

Jeg prøver minifom mot akkurat samme problem som du beskriver, men merker ikke forskjell enda (skal vel gå 2-3 døgn). Om ikke det funker skal jeg kjøpe fennikelte og semperdråper :) Må få prøvd babymassasje og!

Jeg prøver minifom mot akkurat samme problem som du beskriver, men merker ikke forskjell enda (skal vel gå 2-3 døgn). Om ikke det funker skal jeg kjøpe fennikelte og semperdråper :) Må få prøvd babymassasje og!
Brukt semper dråper i et døgn - merker allerede bedring. Sliter ikke med å få ut luft som ellers!

Jeg følger denne. Sliter med at mini vekker seg selv på dagtid fordi hun må prompe, og så begynner hun å gråte fordi det gjør vondt. På natten trykker hun voldsomt etter første amming.. finner aldri roen. Tips til dette med søvn?

Har selv prøvd Minifom - funket ikke, masserer magen hver dag med olje, prøver kiropraktor nå, prøver Semper-dråpene, og har drukket fennikel-te siste 6 ukene... Hun bæsjer omtrent annenhver uke...

Lillegutten min sliter også med luft i magen:( det som pleier å hjelpe her er å sykle med bena, for så å trykke begge bena opp mot magen. Litt sånn støtvis. Da kommer det som regel en del luft og bæsj.
Men det er ikke alltid det virker med en gang.:banghead: Så vi sykler gjerne 4-5 ganger om dagen, bare for å holde det i gang.
Ligger nå med en urolig liten gutt på magen:arghh: for vi har ikke klart å få ut all lufta siden i går...:banghead: #trøttitrynet

Back
Topp