Luftsmerter

Finallymom2be!

Flørter med forumet
Trodde luftsmerter og magevondt skulle bedre seg når de var rundt 3 mnd jeg!? Vi slet litt i begynnelsen med luft og smerter i magen på lillemann, så har vi hatt ca en mnd som har vært helt fine! Men nå så er det nesten værre enn noen gang. Får ikke ut hverken luft eller bæsj og våkner midt på natta å jobber voldsomt og hyler :( må hjelpe han (termometermetoden) også bruke minst en time på å få roet han flere ganger i løpet av natta :/ noen som har noe tips?

Han får til nød en flaske mme om dagen ellers så full ammer jeg! (Har litt malt i flaska om han får den)

Trodde luftsmerter og magevondt skulle bedre seg når de var rundt 3 mnd jeg!? Vi slet litt i begynnelsen med luft og smerter i magen på lillemann, så har vi hatt ca en mnd som har vært helt fine! Men nå så er det nesten værre enn noen gang. Får ikke ut hverken luft eller bæsj og våkner midt på natta å jobber voldsomt og hyler :( må hjelpe han (termometermetoden) også bruke minst en time på å få roet han flere ganger i løpet av natta :/ noen som har noe tips?

Han får til nød en flaske mme om dagen ellers så full ammer jeg! (Har litt malt i flaska om han får den)

Har du prøvd å gi flaske uten malt?? Man kan få vondt i magen av det også.. Er absolutt ikke en regel at de trenger malt og særlig ikke når de får mest mm!! Jenta vår får bare mme nå men har ikke behov for malt i hele tatt. Malt er i grunn for å få de til å bæsje (da mme barn skal bæsje 1 gang i døgnet.. Men det trenger jo ikke du å tenke på)

Dessuten er det vel gluten i maltekstrakt, så for noen kan det sikkert gjøre vondt verre...
Har du prøvd forskjellige typer mme?

Har du prøvd å gi flaske uten malt?? Man kan få vondt i magen av det også.. Er absolutt ikke en regel at de trenger malt og særlig ikke når de får mest mm!! Jenta vår får bare mme nå men har ikke behov for malt i hele tatt. Malt er i grunn for å få de til å bæsje (da mme barn skal bæsje 1 gang i døgnet.. Men det trenger jo ikke du å tenke på)

Begynte å gi uten malt, men så virket det som han sleit med å bæsje.. Så byttet mme til nan ha + en dråpe malt i samråd med HS da pappen ikke tåltekumelk protein som baby og jeg sliter selv når jeg drikker melk.
Men kanskje jeg skal kutte ut malten nå som vi har bytta mme ;) verdt et forsøk! :)

Prøvd masse sykling med beina ig massasje på magen også, men det resulterer bare i gulp :/

Begynte å gi uten malt, men så virket det som han sleit med å bæsje.. Så byttet mme til nan ha + en dråpe malt i samråd med HS da pappen ikke tåltekumelk protein som baby og jeg sliter selv når jeg drikker melk.
Men kanskje jeg skal kutte ut malten nå som vi har bytta mme ;) verdt et forsøk! :)

Prøvd masse sykling med beina ig massasje på magen også, men det resulterer bare i gulp :/

JEG tror ikke at en flaske MME en gang i blant fører til at man får vansker med å bæsje altså.. da tror jeg det kommer av andre ting.
Det sies også at man ikke skal endre MYE på en gang.. i ditt tilfelle burde du da ENTEN ha begynt med malt eller byttet MME.. også må man prøve det en god stund før man ser virkning. MME barn plages vistnok ofte med magen fordi foreldrene bytter MME type pga magevondt... :P

Datteren min sliter veldig med luftsmerter. Jeg vil anbefale semper dråper! Det hjelper litt på magen til lille her :)

Har en som er født i august og det du skriver kunne like gjerne vært han. Her har vi vært innlagt med forstoppelse og han sliter mye med luft og hard mage. Tyder på at han har kumelkproteinallergi, så har gått på Neocate mme + movicol junior for å få løsnet opp. Prøver nå vanlig mme igjen etter avtale med sykehuset, men ser ut til at han reagerer på det enda. Kanskje du skulle prøvd en mme som ikke inneholder kumelk. Er mange typer og forskjellig pris. Vi bruker da Neocate som er aminosyrebasert og hverken inneholder kumelk eller laktose. Men pepticate er kjent for å være veldig bra, den inneholder kumelk men som er godt spaltet opp også inneholder den laktose da. Er så fælt når det står på, vi vurdere nå å slutte med vanlig mme igjen og over på diett igjen. Vi også gledet oss til den 3 mnd perioden var over med tanke på magen, men ble bare verre og verre. Vi bruker også termometer ved krise, før melkefritt måtte vi gjøre det to ganger om dagen :( Mange som er i mot det, men overlegen og barnelegene på ahus sier at så lenge det funker når det er krise så er det bedre enn f.eks mikrolax. Ble langt dette her :) lykke til!:)

Back
Topp