Luftsmerter

DobbyHP

Glad i forumet
Septembergull'17
Babyen er nå 3 uker gammel og er veldig plaget med luftsmerter. Hyler, griner og presser skikkelig på hver gang hn skal få ut luft. Jg sykler med bena hans, masserer han, løfter dem opp og prøver å hjelpe til å få ut lufta. Jeg har gått over med helsesøster angående hva jeg har spist men finner ik ut av hvorfor han har så mye luftsmerter. Har dere noen erfaring med dette?

Manuellterapaut eller Kiropraktor ville jeg prøvd da. Mange babyer som har låsninger. Har vært med min. Han hadde låsninger i bekkenet. Mye bedre nå og fulle bleier:)

Babyen er nå 3 uker gammel og er veldig plaget med luftsmerter. Hyler, griner og presser skikkelig på hver gang hn skal få ut luft. Jg sykler med bena hans, masserer han, løfter dem opp og prøver å hjelpe til å få ut lufta. Jeg har gått over med helsesøster angående hva jeg har spist men finner ik ut av hvorfor han har så mye luftsmerter. Har dere noen erfaring med dette?
Har du prøvd å kutte melkeprodukter i en uke? Er en del babyer som reagerer på kumelk. Dette kan du sikkert høre med helsestasjonen om, men mener du må kutte det ut i minst en uke for å vite om det har effekt.

Hjelper litt med minifom :) fjerner ikke all luft men blir betydelig bedre.

Dersom nicket ditt sier noe om hva du drikker ville jeg kuttet det ut ;) mini her tåler ikke kunstig søtning som man finner i f.eks pepsi max, fun light osv. Ellers vil jeg absolutt anbefale semper dråper :-) (melkesyrebakterier)

Dersom nicket ditt sier noe om hva du drikker ville jeg kuttet det ut ;) mini her tåler ikke kunstig søtning som man finner i f.eks pepsi max, fun light osv. Ellers vil jeg absolutt anbefale semper dråper :) (melkesyrebakterier)
Jeg har kun drukket 2 glass med brus siden fødsel:) har holdt meg til vann.
Kanskje jeg bør prøve ut semper dråpene. Får helt vondt når han er emi

Jeg har også en liten tass på 2,5 uker med luftsmerter.Også storebror hadde dette, så jeg har vært igjennom det før. For meg er det stor melkeproduksjon som skaper problemet tror jeg. Jeg har kraftig utdrivningsrefleks, og det ser ut som han sluker melken når jeg ammer. Det står en god artikkel på ammehjelpen.no som jeg har brukt til å prøve å få hjelp til problemet.

Med storebror prøvde jeg også miniform, kutte ut meieriprodukter og mye annet uten stor effekt. Jeg har lest MYE om hva som kan spises/ikke kan spises når du ammer og som kan føre til luftsmerter. Såvidt jeg husker var det bare melkeproteiner som var dokumentert at kunne gi problemer for en prosentandel av babyer

Det som ga effekt når skrikingen var som verst var å gi sukkervann -den høykonsentrerte typen. Ellers var det mye byssing og bæring og å bare holde ut. Det er en fattig trøst, men det går jo over etter hvert...

Back
Topp