Luftsmerter på ettermiddag og kveld

Prøv å mat han og la far ta over en time der du går deg en tur. Godt å få litt frisk luft samtidig som matlukten forsvinner.

Har oppdaget noen triks for å få opp rap, og han er nå mye roligere! Så det er nok luft, han svelger en hel del og raper sjeldent. Tusen takk for alle tips!

Jeg har lest at det er kun bevist at tre ting går over i morsmelken av det mor spiser: koffein, søtstoff og melkeprotein. De to førstnevnte er vanligst at baby reagerer på.

Brus i seg selv skal ikke gi mageknip, men søtstoffet i lettbrus kan gi det.

Ellers så er bæretøy og hvitt støy gull mot urolig baby!
Hvitt støy?

Jeg fikk igår tips av en helsesøster å gi liten bit kulltablett om det var problemer med luft. Hun hadde gitt det til sine barn og hun sa det funket veldig bra. Må bare løse det opp med litt morsmelk og få mini til å selge det, noe som betyr litt søl :)

Søk opp "white noise" på YouTube. Det er rett og slett støy som ligner de lydene babyen hører i magen. De blir trygge og rolige av den lyden. Støvsugeren, kjøkkenvifta og rennende vann gjør samme susen. ;)

Jeg fikk igår tips av en helsesøster å gi liten bit kulltablett om det var problemer med luft. Hun hadde gitt det til sine barn og hun sa det funket veldig bra. Må bare løse det opp med litt morsmelk og få mini til å selge det, noe som betyr litt søl :)
Vi testet selv med kulltablett igår. Moste en halv med mm og ga henne dette før amming. En halvtime etter lå hun og prompet og var fornøyd.

Hørtes skummelt ut :p
Jeg regner med at når helsesøster og lege sier det er greit så går det fint :-) kulltabletter anbefales jo allerede til barn fra 1 år i større mengder ved forgiftning så en halv til en baby er nok ikke farlig. Men nå har jeg hatt kulltabletter i reiseapoteket mitt så lenge jeg kan huske da og brukt det mange ganger så litt mindre skummelt da kanskje :-)

Last edited:
Back
Topp