• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Lufting på soverommet

Her stod senga rett ved vinduet, så stormluftet rett før leggetid til baby og åpnet på vidt gap noen sekunder og byttet ut all luft når jeg selv la meg selv og ved nattamming. Skummelt med sånn konstant trekk og når jeg sover og ikke kan følge med.

Passe på trekk på babyen og dine pupper om du ammer så går det sikkert greit å ha vinduet opp :)
Her har vi aldri vinduet opp, jeg reagerer veldig på pollen så vår/sommer får vi ikke luftet noe. Og vinteren er for kald, litt trekk så har jeg halsbetennelse. Men enig at det er godt å pakke seg inn i en varm dyne :D

Tror puppene mine skal få en extra dyne :joyful:

Vi hadde det kjølig på soverommet selv med nyfødt baby. :) Babyen kan jo sove ute om vinteren, det er da ikke noe problem med kaldt soverom så lenge baby er varm og ikke sover i direkte trekk.

Ca 15 grader synes jeg er perfekt, om vinteren er vi nede i 12 grader uten problem.

Soveskinn, ullpysj, dundyne og ekstra ullsokker på beina sørga for god og varm nyfødt baby uansett temp. :rolleyes:

Vi hadde det kjølig på soverommet selv med nyfødt baby. :) Babyen kan jo sove ute om vinteren, det er da ikke noe problem med kaldt soverom så lenge baby er varm og ikke sover i direkte trekk.

Ca 15 grader synes jeg er perfekt, om vinteren er vi nede i 12 grader uten problem.

Soveskinn, ullpysj, dundyne og ekstra ullsokker på beina sørga for god og varm nyfødt baby uansett temp. :rolleyes:

12 grader :o Da hadde jeg flyttet ut :p hihi

12 grader :o Da hadde jeg flyttet ut :p hihi
Man er så forskjellig! ;) Jeg er veldig varm av meg og får noia om det er varmt på soverommet...nå er det 19 grader på natta og det er like før jeg henter vifta. :p

Heldigvis bor vi i nordnorge, for det meste kjølige netter hele sommeren. :cool:

I vinter var det 3 grader på soverommet på hytta. :eek: DET ble for kaldt selv for meg! :p

Man er så forskjellig! ;) Jeg er veldig varm av meg og får noia om det er varmt på soverommet...nå er det 19 grader på natta og det er like før jeg henter vifta. :p

Heldigvis bor vi i nordnorge, for det meste kjølige netter hele sommeren. :cool:

I vinter var det 3 grader på soverommet på hytta. :eek: DET ble for kaldt selv for meg! :p

Jeg fryser om det er under 22 grader på soverommet :p
Sover med vinterdyne hele året, min samboer er nok litt varmere av seg, så han sover uten dyne hele sommeren :D Hihi

Har vinduet åpent så frem som det ikke er 20 minus ute altså. Ungene sover godt de og, vinter har de ullpysj og nattapose på.

Jeg vil helst ha vinduet åpent året rundt, så lenge det ikke er mange minusgrader. Jeg sover utrolig dårlig i dårlig luft, og med to voksne på soverommet blir det tett i løpet av natten.
I vinter gjennomluftet jeg før lille skulle legge seg, og satte på en ovn for å få opp varmen. Nå var det en ekstremt mild vinter da, så jeg kunne ha vinduet oppe ganske ofte.

Nattpose og lue kan jo være et alternativ.

Jeg vil helst ha vinduet åpent året rundt, så lenge det ikke er mange minusgrader. Jeg sover utrolig dårlig i dårlig luft, og med to voksne på soverommet blir det tett i løpet av natten.
I vinter gjennomluftet jeg før lille skulle legge seg, og satte på en ovn for å få opp varmen. Nå var det en ekstremt mild vinter da, så jeg kunne ha vinduet oppe ganske ofte.

Nattpose og lue kan jo være et alternativ.

Helt enig :) føler lufta er skitten hvis det ikke luftes :-P

Eldste ble født i slutten av oktober var det -25 grader hele den vinteren, så da var døren ut lukket :) Minstemann ble født i slutten av mai og da hadde vi den på gløtt. Lukket den ved mye vind eller kjølige netter da :)

Back
Topp