Luftfukter

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Sambo er en liten skrue:P Han får vondt i halsen om vi sover uten vinduet på gløtt på soverommet - sommer som vinter. Nå får vi ei lillemor i februar som skal sove inne hos oss og kan derfor ikke sove med vinduet for mye oppe pga trekk.

Kan en luftfukter være løsningen? ser for meg at luften blir tørr og han derfor får sår hals?

Her blir det indirekte lufting med døren åpen ut. Jeg må ha vinduet oppe, sommer som vinter, og gruer meg til å ikke ha den muligheten ;)

Han blir fremdeles tørr i halsen selv med døren åpen inn til stua/gangen :P

Vi hadde vinduet på gløtt hele vinteren selv med baby på rommet.
Hadde barnesenga på motsatt side av hvor vinduet var så hun ikke fikk trekk på seg.

Lammeskinn i senga, ullpysjamas, ullsokker og små votter, inntulla i pledd og med dundyne sikra en varm og god baby. Noen ganger var hun kjølig på nesetippen, men varm ellers.

Helsesøster sa at det ikke er farlig for babyen med kald luft, sålenge de ikke ligger i direkte trekk. Hun var aldri syk og aldri kald, tross 10 grader på soverommet midtvinters. :)

Anbefalt 18 grader tror jeg på soverom. Hjelper å forebygge krybbedød også :)
Jeg synes 18 grader var altfor varmt, men det er visst helt trygt å ha det kaldere også. Ikke farlig for lungene til babyen iallfall. :)

Hm tror jeg ville sjekket inneklimaet. Bor dere i kjeller? Kan det være fukt og sopp noe sted?

Her har vi vinduet på gløtt med begge babyene, men med gardiner for og med sengehimmel som beskytter.

Hm tror jeg ville sjekket inneklimaet. Bor dere i kjeller? Kan det være fukt og sopp noe sted?

Her har vi vinduet på gløtt med begge babyene, men med gardiner for og med sengehimmel som beskytter.
Leiligheten er bare 7 år gammel. Ikke noe sopp etc :-) Og luft fuktigheten skal visst være god også, så syns det er rart sambo blir så tørr i halsen. Mulig han er veldig sensitiv.

Jeg er likedan, må ha vindu åpent. Fikk baby i februar, og har hatt åpent vindu hele veien.. babyen lå i motsatt ende av rommet for å unngå trekk, og med riktig påkledning frøs hun aldri :-) Fikk beskjed fra sykehuset om å ta på en tynn lue om det var veldig kaldt/mye trekk, ellers var det bare å lufte i vei. Frisk luft er bra for både voksne og barn, blir fort veldig tett og klam luft om tre personer skal sove på samme rom med lukket vindu..

Back
Topp