Luftbobler av sjokolade

Pappesken

Hanne Caroline Moen
Jeg fikk høre av folk på jobben at jeg måtte slutte å spise sjokolade når jeg var gravid. (Vet ikke om de er klar over hvor avhengig jeg er av min dose sjokolade)
Men de sa det kunne komme luftbobler inntil bebien som gjorde at bebien fikk vondt i magen eller noe slikt.
Er dette sant eller kan jeg fortsette å kose meg med sjokoladen i god samvittighet ? :)

:anyone

Har jeg aldri hørt om, men om det er tilfellet burde jeg også vite om det :p
tror ikke det er tilfellet..

Wow, dette var nytt for meg. Har nevnt min sjokoladeavhenighet til alle jordmødre og leger jeg har møtt og ingen har nevnt noe om det. Høres jo litt rart ut da. Skal du slutt svelge også da eller? Fordi det er jo bobler i det også. BAbyen trenger jo oksygen. At oksygenen kommer i blodet er essensielt. Det må jo komme luft i fostervannet for at det skal nå ned til magen til baby? Hadde spurt hva de legger til grunn for denne uttalelsen. Evt spurt om kilder. Hvor dette er hentet fra.

Kan jo være det kan ha en uheldig effekt ved amming. Men sånn jeg ser det ville jeg ikke vært veldig bekymret for baby i magen.

Jeg tror du har blitt lurt ;) men skal du amme er sjokolade en av de tingene du skal være litt forsiktig med da, for noen babyer kan reagere på det. Og det kan gi luftsmerter... så enten hadde ment det, eller lurt deg ;)

Dette har jeg aldri hørt om før , sikkert bare tull ;) velger iallefall å tro at de er bare tull og vas ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Syns dette var utrolig rart selv :P
Men da kan jeg kose meg med sjokoladen min uten dårlig samvittighet <3

Hanne Caroline Moen

Back
Topp