Luft...

chipelle

Betatt av forumet
Fler som sliter/har sliti med mye luft i magen hos sine små? Lillemor er 6 uker og sliter veldig. Jeg kjenner lufta lander i magen hennes når hun spiser. Jeg fullammer. Mens hun skriker kjenner jeg det bobler i magen hennes. Hun fisker sjeldent, og raper sjeldent etter mat. Vi har prøvd kiropraktor, uten virkning. Minifom uten særlig virkning. Fenikkelte til både med og hun ingen virkning. Nå prøver vi akupunktur, ingen virkning etter første behandling. Hun svelger mye under mat så det frister å gi opp ammingen. Helsesøster sier sugetaket er fint. Syntes så synd på henne og begynner å bli sliten av skrik som ligner mer og mer på kolikk :(

Jeg har ingen erfaring selv, men ei venninne av meg slet veldig med det samme, fikk barn i oktober. De holdt på i mange uker, forskjellige behandlinger som du skriver om, men ingenting hjalp og babyen skrek masse og fikk ikke roet seg.. Til slutt kuttet hun morsmelken - alt ble bra, på bare et par dager.. Har fortsatt med erstatning og ungen er superhappy og viser ikke tegn til smerter som før! Lykke til :)

Samme problemet her, men minifom har hatt litt virkning her. Han drar inn sinnsykt mye luft gjennom nesa når han spiser, og jeg tror det er problemet. Har prøvd å gi mat litt oftere, før han ber ombudet selv, for da er han ikke like ivrig og tar spisinga litt med ro ;)

Kanskje du spiser noe som hun ikke tåler?

Jeg trur ikke det er noe jeg spiser, for jeg hører hun svelger luft når hun spiser:/ men jeg kan jo prøve å være litt mer forsiktig i Matveien å se..

Her hjalp det å legge han med magen over ene kneet mitt og klappe han på ryggen.
Da hentet han rapen laaangt nedi stortåa :P (etter lukta å dømme).
Hadde enkelte kvelder han skrek infernalsk og kjente at det boblet i magen hans. 10 min på kneet mitt så va all luftplagene over og han sov som en sten til dagen etter.

Her hjalp det å legge han med magen over ene kneet mitt og klappe han på ryggen.
Hadde enkelte kvelder han skrek infernalsk og kjente at det boblet i magen hans. 10 min på kneet mitt så va all luftplagene over og han sov som en sten til dagen etter.
dette skal prøves:) tusen takk!

Den sksl jeg prøve og

Slik hadde vi det også. Fikk barn i juni, og sleit med mye luft i magen til lillemor. Hun hadde feil sugeteknikk og svelget mye luft under ammingen. Kunne høre det klunke i henne når hun spiste :P Sugetaket og ammingen ble bedre etter tre måneder, da roet det meste seg :) Men vi begynte tidlig med minifom, ammete til meg, og eg kuttet løk/blomkål/brokkoli/sterk krydret mat for en periode. Minifom før amming var gull verdt her iallefall :)

Back
Topp