Luft og treg mage.

Lillepingvin30

Andre møte med forumet
Noen som sliter med dette?
Det er utrolig vondt, har mye luft..prøver og spise sunt og drikke mye vann. Men ingenting hjelper føler jeg.
Være på jobb og fise hele tiden er ikke gøy :shy:
Noen som har tips?
Kan man bruke dråper mot hard mage?
Har prøvd movicol, men hjalp ikke.

Ja, jeg har vondt i magen 80-90% av tiden. Det er så fælt :(
Ingenting som hjelper så langt, men sist svangerskap så hjalp det med laktulose.
Det er nesten sånn at jeg vurderer å ikke dra på jobb for tiden, siden jeg plages så mye.

Movicol hjalp etter 3 posen og det er faktisk den som har vært mest behagelig til nå. Hater smaken, men det går ned etter en stund.
Laktulose prøvde jeg i helga, men fikk veldig vondt, så jeg må prøve igjen senere for å finne ut om det var den som var årsaken.

Har vært å gjort nr to en gang etter jul!!! Mini klyx funker ikke en gang! Prøvd to ganger på to dager nå! Magen min stikker langt ut og er så himla oppblåst! Fiser hele tiden jeg også, men thats IT! Er til å bli gal av!!!

Anbefaler å spise müsli med cultura eller liknende minst en gang daglig, drikke 2 liter væske, spis gjerne tørket frukt, knekkebrød og grovt brød med mye frø i.
Hjelper også med rask gange/jogging eller sykling i minst en halv time daglig sammen med de andre rådene.
Laktulose myker opp, og movicol har mye av den samme effekten. I den forstand er de ikke egentlig avførende, riktig kost hjelper nesten mer.
Avføringsmidler må ikke taes uten i samråd med lege. Frarådes på det sterkeste.

Har vært å gjort nr to en gang etter jul!!! Mini klyx funker ikke en gang! Prøvd to ganger på to dager nå! Magen min stikker langt ut og er så himla oppblåst! Fiser hele tiden jeg også, men thats IT! Er til å bli gal av!!!
Shit! Det høres ikke noe særlig ut :eek: Følte at magen ble kjempestor på kort tid når det gikk noen dager uten dobesøk.
Har du prøvd noe annet?

Jeg bruker miniform for luften, for treg mage er det mye fullkorn, grønnsaker og et glass med Biola hver dag. Det hjelper for meg vertfall og en del bevegelse.

Har slitt mye jeg også. Blitt bedre den siste uka, men går fort 1-3 dager mellom hver gang. Har ofte mye luft i magen, spesielt på kvelden.

Jeg skal innrømme at jeg ikke gjør sånn fryktelig mye, men drikker biola og prøver å være flink til å få i meg fiber. Men det som har hjulpet meg litt er at nå tar jeg meg faktisk tid til å bli sittende på do om jeg merker at det begynner å bli ubehagelig og da mener jeg at jeg sitter der leeenge :smiley-angelic006 Skal innrømme at jeg har tatt med meg en slik tegneblokk for voksne og farger, og sitter der og tegner og venter :cool05

Shit! Det høres ikke noe særlig ut :eek: Følte at magen ble kjempestor på kort tid når det gikk noen dager uten dobesøk.
Har du prøvd noe annet?
Jeg har prøvd alt! Blir sånn hver gang jeg er gravid føler meg 20 kg tyngre enn vanlig og er sikkert det også

Offja det er utrolig ubehagelig og vondt når det går flere dager uten, og føler man må på do og eneste som kommer er luft :depressed: tusen takk dere ,skal prøve alle tipsa her inne, for jeg er desperat. Håper magen og alt blir bedre for alle snart. Vet fordøyelsen går saktere, men må da finnes grenser :wideyed:

Eneste som kommer her om dagen er noen kaninlorter.. kjenner jeg blir sjalu på sønnen på 6 :laughing002
Merker også at jeg sliter med å holde inne flisene :smiley-ashamed008 godt ingen på jobb har oppdaga det enda :smiley-angelic006:smiley-angelic006

Samme her, utrolig plagsomt satt på skolen i går og sleit veldig med og holde luften inne,blir veldig vondt til slutt :wideyed: måtte flytte meg til en annen pult for meg selv, så sikkert lurt ut :wacky:

Har funket veldig godt med min grønne smoothie, forkledd som blåbærsmoothie! Den er et helt måltid i seg selv og får god fart på sakene ;)
Ingredienser: Frossen gul frukt (ananas, mango, banan), frosne blåbær, havremelk, grønnkål, selleristang, agurk, avokado, ingefær, knuste linfrø, solsikkekjerner, havregryn, egg og sitronsaft.

Back
Topp