Luft og gulping?

Plutti89

Plutti89
Vår lille jente plages veldig med luft. Hun spiser mme og får malt sammen med den.. Også gulper hun så mye syns jeg, av og til er det mer spying.. Men det skjer ikke rett etter matingen, kan gå veel en time etterpå..
Noen som har råd?
Luften begynner å gå på helsa løs... Lite soving både nattertid og dagtid..
Har prøvd med kiropraktor, men ikke noe til hjelp enda, men det er ikke kolikk har han sagt vertfall...

Hei

Vi spiser også MME og har samme utfordring med luft og mye gulp. Har i en periode kjøpt NAN fra apoteket som skal være mildere for magen og skånsommere i forhold til melkeprotein. Synes det har gått noe bedre da, spes med tanke på gulping. I tillegg gir vi 10 dråper minifom foran hvert måltid. Dette hjelper på luftsmertene. Har du forsøkt dette ? Noen kvelder hjelper likevel ingenting , men vi ser bedring da vi bruker dette :-)

PS. Malt gjorde det verre hos oss. Hørt flere som også har opplevd det. På tross av råd fra helsestasjon om å bruke det. Vi kuttet det ut .

Her får hun mer luft hvis hun spiser alt i flaska uten pauser underveis

Takk for tips og bra det er flere enn bare meg som plages med luft og gulping minifom er det så delte meninger om, så er litt skeptisk på å gi henne det...

Takk for tips og bra det er flere enn bare meg som plages med luft og gulping minifom er det så delte meninger om, så er litt skeptisk på å gi henne det...

Er visst en ny oppskrift på Minifom enn det som var i gamledager hvis det er det du tenker på.

Det vet jeg ingenting om... Vet bare at det er noen som mener at set er fyfy å gi ongen sin det..

Minifom har ingen dokumentert effekt og en del fraråder bruk av det ;) Så ingen grunn til å løpe og kjøpe det! Vår gulpet mye (les: kastet opp) og var stram i magen 1/2-2 timer etter mat. Vi gikk over til et pulver som heter Althera (apotek) og han er ikke plaget. Gir også litt amme te (2 ml) før hvert måltid ;)

Har i samråd med hs bestemt oss for å prøve ut om det kan være malten som plager henne, hun har fått ganske mye malt, da noen sa til meg at jeg måtte ha en halv tskje malt i hver bidige flaske.. Så nå skal vi kutte malten i noen dager for å se om hun blir mindre plaget.
Hvor mye malt bruker dere til deres små ?

Bruker ikke malt, og bruker HIPP MME, det er den beste for våre barn.

Og de flaskene fra MAM - antikolikk er kjekke.

Back
Topp