Luft i magen

Redhead

Førstegangsmamma
Lillegutt (snart 6,5 mnd) har fått veldig mye luft i magen etter introduksjon av grøt og annen fast føde. Han promper veldig mye, og innimellom våkner han av det jeg antar er mageknip. Han får litt havregrøt 1-2 ggr om dagen; litt mos av frukt som banan, eple, pære, sviske; pure av grønnsaker som potet, søtpotet, gulrot, gresskar. I dag har han smakt på litt kålrot, og det er vel en råvare som kan gi mye luft. Ellers er vel kanskje havregrøten synderen? Noen som har kunnskap om dette og råd for å lindre plagene? Går det seg til, eller er det enkelte varer man bør unngå? Han er ikke mye eller ofte plaget - er stort sett blid og fornøyd og sover godt - men håper allikevel på noen tips:)
 
Mi reagerte veldig på havregrøt med hvete. Så ris og maisgrøt spiser vi her enn så lenge.

(Mi reagerer på stort sett alle nye matvarer da..)

Tips..? Peøve finne ut hva sim gir smertene og ta en pause fra det..?
 
Mi reagerte veldig på havregrøt med hvete. Så ris og maisgrøt spiser vi her enn så lenge.

(Mi reagerer på stort sett alle nye matvarer da..)

Tips..? Peøve finne ut hva sim gir smertene og ta en pause fra det..?
God idé å gå over til risgrøt igjen; kan ikke huske at han var så plaget med luft da han spiste det!.
Hvor lang tid ca har det tatt for henne å tåle nye matvarer?
 
God idé å gå over til risgrøt igjen; kan ikke huske at han var så plaget med luft da han spiste det!.
Hvor lang tid ca har det tatt for henne å tåle nye matvarer?
Det varierer alt fra en dag til en uke.. Men for å være sikker på om hun reagerer eller ikke på den spesifikke varen kan vi ikke ha noe annet nytt inne i bildet.. Blir jo enklere jo lengre opp i antall matvarer vi kommer.. Så vi kan begynne å mikse litt middag.
 
Her er også banan en skikkelig no-no!
 
Her får jenta mi luft i magen bare jeg spiser kålrot/løk, så det venter jeg med å gi henn:eek: Svisker/pære hjelper. Gav middag/grønnsaksmos til kvelds i stedet for havregrøt igår, og det gav mindre mageknip på natten her:p Spelt er lettere fordøyelig og rikt på jern, i f.eks. bananlapper eller hjemmelaget speltgrøt;)
 
Back
Topp