Luft i magen

Ijea

Glad i forumet
Syntes jeg har sett en del tråder her inne om luft i magen, men jeg er faktisk så lat jeg ikke orker og finne de igjen. Så da spørr jeg heller selv [:-]

Sander har utrolig mye luft i magen, og driver og kaver og vrir seg under/etter han har spist. (og egentlig hele tiden) Han prupper utrolig masse og raper sjeldent.
Vi har prøvd å bytte til hipp sin økologiske mme men det hjalp ikke særlig mye, har også prøvd malt uten særlig hell. Så nå har jeg gått til innkjøp av to dr. brown flasker, men har mine tvil på at det hjelper.

så er det noen som vet noe mer man kan prøve å gjøre for å minske all den luften. det ser ikke særlig godt ut, og blir en del skriking. Jeg blir jo helt fortvila når jeg ikke vet hva jeg skal gjøre [:(]

Barnet til venninnen min reagerte veldig på den Hipp MME, men det er sikkert fra barn til barn.

Dessverre ingen tips, men er det ikke noe som heter Miniform som de bruker mot luft i magen på de små?
Den "knuser" luftboblene i magen tror jeg.

Jeg kjenner flere som merka skikkelig forskjell etter å ha bytta til dr.Brown. Tvi tvi.
Ellers kan du jo prøve gi minifom og/eller en teskje fenikkel-te. Kan jo ikke skade!

har samme problemet! Jeg gir minifom før vært måltid, også gir jeg 3 ml amme te hver dag...hender jeg gir litt sukkervann også :) Det hjelper på min faktisk! Men skal til kiropraktor i morgen tidlig...så får vi se om det er no galt...

Hipp økologiske har ikke funket hos oss - så foreløbig får jenta vår pupp og nans ferdigblandede med litt malt i...
Leste en plass at det tok ca 2-3 dager før tarmsystemet til en frisk baby klaste å omstille seg en ny type erstatning, men vi holdt ikke ut å bytte merke.

Som nevnt tidligere kan Minifom (kjøpes på apoteket) fungere (men ikke hos alle), ammete kan også gi positiv effekt.

Vi har hatt god effekt med Dr. Browns-flasker - så krysser fingrene for at det funker hos dere også.

Ellers jobber vi lenge med å få til rap - og noe knakelyder, fising og pressing må man visst regne med :)

Har akkurat hatt samme problem hvor snuppa hadde masse luft i magen og veldig vondt. Byttet til Dr Brown flasker, var litt skeptisk men funker gull[:D] Merket stor forskjell allerede etter en dag, så nå har jeg storhandlet flasker[:-] Hun får mm på flaske, så har desverre ingen erfaring med mme. Hvis det tar lang tid for henne å rape så legger jeg henne på magen over ammeputa med et ben på hver side, da kommer som regel rapen ganske fort,
Lykke til!

Back
Topp