Lue

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har jo alltid hørt at babyer skal ha lue ute uansett årstid. Men hva gjør dere når det er 25-30 grader ute? Solhatt? Ingenting?

Har solhatt, men når han ligger i vognen så har jeg tatt av solhatten et par ganger pga varmen

Ingen lue i vogn, men har gjerne en solhatt på når hun er utav vogna. Har tatt på en tynn bomullslue hvis vi er ute når hun skal ha mat og det er mye vind, men er hun nedi vogna så ligger hun så lunt og godt så da tar jeg lua av. De anbefaler jo å ha kjølig soverom til babyen, så da kan jeg ikke se for meg at de skal ha lue på når det er rundt 20 grader ute.

Jeg spurte helsesøster, og hun svarte at selv med litt vind, kunne jeg droppe lua. Jeg har riktignok brukt lue en del hvis vi sitter på verandaen og det blåser litt. I vogna har hun aldri lue nå. Jeg har en solhatt med øreklaffer til henne, den bruker jeg gjerne når hun sitter i bilstol i forbindelse med henting i barnehagen (ikke når det er tilnærmet vindstille). Bruker den hvis jeg er i tvil om hun burde hatt lue på. ;-)

Vi har på lue når han ikke er i vogna og det blåser. Ligger han i vogna eller det er vindstille går han uten. Har sjekket i vognen når vi går, og det blir veldig lite trekk nedi der :)

Vi har ei tynn bomullslue med caps som vi bruker når han er oppe fra vogna de dagene det er litt trekk. Men det har vært så varmt at han stort sett er innendørs når han er våken..

Da gjør dere som oss, var lott usikker men er jo liksom varmere ute enn inne [emoji28] har en tynn solhatt vi bruker om det er trekk, i vogna har han ingenting.

Back
Topp