Lue ute om sommeren..?

Håpefull☺️

Glad i forumet
Mailykke 2018
Augustbarna 2021
Har alltid hørt at babyer skal ha på seg lue ute, uansett temperatur for å beskytte fontanellene og ikke bli utsatt for trekk.. Stemmer det? Føler det blir så rart å ta lue på en liten som er helt svett i kortermet body i varmen! :p han er selvfølgelig alltid i skyggen hvis vi er ute..
 
Solhatt ute, men tar av i vogna hvis det er varmt. Er det vind eller kaldt har han lue :)
 
Hvis der blåser eller er kaldt har vi på lue:)
 
Alltid lue (eller solhatt) hvis jeg tar han opp fra vogna. Men er det over 15-20 grader og vindstille dropper jeg lue nedi vogna. Da blir han for varm...
 
Har bare hatt på lue et par ganger, han er 4 uker. Da har det vært vind og han har vært oppe fra vogna. De regulerer jo varmen gjennom hodet, så lue i den varmen som har vært på Østlandet er å be om overoppheta baby.
 
Vet ikke helt hva man egentlig skal eller bør, men jeg har i allefall ikke på lue når han ligger i vogna og det er varmt! Har det vært litt kjøligere eller vind så bruker jeg lue, eller jeg har hatt på en liten solhatt om det er varmt (primært når jeg har brukt bæresele)
 
Pleier å ha på lue stort sett, og ihvertfall hvis det blåser. Men nå er det jo 30+ her om dagen, så blir veldig i tvil da! Det er jo altfor varmt å eksistere, langt mindre ha på lue!
 
Pleier å ha på lue stort sett, og ihvertfall hvis det blåser. Men nå er det jo 30+ her om dagen, så blir veldig i tvil da! Det er jo altfor varmt å eksistere, langt mindre ha på lue!

Det er det jeg synes også! Føles helt på trynet å ta på lue i 30 grader når gutten er så varm :p
 
Ikke brukt lue på varme solskinnsdager. I dag i Bergen er det omtrent 16 grader, litt vind og kjølig og solen kommer og går så da har jeg på en tynn nøstebarn ull/silkelue. Utenom det har han langermet body og bukse under dynen og ikke noe mer. Tar sikkert av luen om det er veldig lunt nedi vognen. Har ikke på lue for enhver pris, vurderer etter været og hva vi skal[emoji4]
 
Herregud nei. Lue i 30 grader er jo direkte helsefarlig.
Hun er aldri i direkte sollys, bare i skyggen, så solhatt har vi heller aldri brukt.
 
Ingen lue, nei. Hun ligger så lunt og godt oppi vogna. De anbefaler jo kjølig soverom til de små og da skal de ikke bruke lue. Og nå er det jo så varmt ute i store deler av landet. Bruker også bare et tynt, luftig ullteppe på henne hvis hun føles litt kald på beina. Ellers bare body og eventuelt bukse og sokker.

Edit: tar på en tynn bomullslue når hun skal ha mat ute dersom det er en del vind [emoji6]
 
Last edited:
Bruker solhatt når eg har mini i bæreselen [emoji4]
 
Back
Topp