Luciadagen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Feirer dere Luciadagen på noe som helst måte?

Her gikk barna i luciatog i går, vi kommer ikke til å markere dagen i morgen noe ytterligere

Vi skal bake lussekatter, og så skal vi på en liten lyskonsert på biblioteket. Koselig å gjøre noe sammen, syns jeg. :-)

Nei, aldri markert den.

Den markeres på skolen :) de ser 1klasse gå tog også får alle lussekatter :)

Den ble markert i barnehagen i går. I morgen skal vi lage lussekatter her hjemme, om vi finner safrantråder i dag.

Bake lusekatter :) ikke noe annet det var feiring i går i bhg for beste foreldre

Ikke etter hun begynte på skolen. Men nå pynter vi treet på luciadagen da. :)

De hadde noe lussekatter og greier i Bhg, men hjemme har jeg aldri gjort noe ut av det

De gikk i bhg og skole. Og laga lusekatter. Vi hadde lucia frokost i går.

I dag er det lussi. Barna skal gå hus til hus og synge og få snop :)

Var markering i bhg i går morges. Var egentlig veldig koselig, barna hadde bakt lussekatter dagen før som de serverte oss. Og de gikk i tog på plassen, sang også noen julesanger for foreldrene. Hjemme markerer vi det ikke.

De gikk i bhg og skole. Og laga lusekatter. Vi hadde lucia frokost i går.

I dag er det lussi. Barna skal gå hus til hus og synge og få snop :)
Den siste setningen der må jeg si HÆ???? til! Hva i all verden? :p

Den siste setningen der må jeg si HÆ???? til! Hva i all verden? :p
Er som julebukk. Det er vel det de fleste kaller det rundtom. ;)

Julebukk her er vi voksne som kler oss ut og går i romjula og høster alkohol :p

Hjemme gjør vi ikke noe av det, men de feirer på skole og i bhg.

Markerer ikke Luciadagen hjemme. Men jeg tenner lys på graven til oldemor som døde på Luciadagen og kommer til å tenne lys der onkel døde før seks mnd siden i morgen, disse to tingene ville jeg gjort uansett om det er Lucia eller ikke,så det er mer tilfeldig enn noe annet at begge dagene havnet på den 13.

Back
Topp